Ken Segall: Η Apple χάνει την επαφή με την «κληρονομιά της απλότητας»


By
Posted on Friday June 3rd, 2016 / 21:16

Ken-Segall

Ο Ken Segall, ο πρώην σύμβουλος σε θέματα διαφημίσεων της Apple, που επινόησε το όνομα iMac και συνέγραψε το βιβλίο με τίτλο Insanely Simple, εξέφρασε πρόσφατα την άποψη ότι η Apple αρχίζει να χάνει την επαφή με την κληρονομιά της απλότητας. Η συγκεκριμένη δήλωση έγινε κατά τη διάρκεια συνέντευξης που παραχώρησε στο Guardian. Ας παρακολουθήσουμε ένα χαρακτηριστικό απόσπασμα:

«Ένας σημαντικός αριθμός ανθρώπων αρχίζει να διαισθάνεται ότι η Apple του Tim Cook δεν είναι τόσο απλή όσο η Apple του Steve Job. Διαπιστώνουν να υπάρχει μια αυξανόμενη περιπλοκότηταστην επέκταση των σειρών των προϊόντων της, υπάρχουν ονομασίες προϊόντων που εύκολα μπορεί να προκαλέσουν σύγχυση, ακόμη και τα ίδια τα προϊόντα».

Υποστηρίζει ότι ο Tim Cook είναι πολύ διαφορετικός άνθρωπος από τον Steve Jobs, αλλά επιλέχθηκε από τον Steve για να συνεχίσει το έργο της Apple και έχει πλήρη επίγνωση των δικών του δυνάμεων και των αδυναμιών.

«Η Apple αυτή τη στιγμή πουλά τρία διαφορετικά iPhones, τέσσερα διαφορετικά iPads και τρία διαφορετικά MacBooks. Το Apple Watch έρχεται φαινομενικά σε άπειρους συνδυασμός μεγεθών. Το σύμπαν της Apple εκρήγνυται από περιπλοκότητα. Κάποιος θα μπορούσε να υποστηρίξει ότι ένα ρολόι είναι προϊόν μόδας, οπότε η απόφαση εδώ φαντάζει λογική.

Και υπάρχει ένα πολύ χαρακτηριστικό προηγούμενο παράδειγμα για την επέκταση των ήδη υπαρχόντων σειρών. Το αρχικό iPod για παράδειγμα, που επιτυχώς αναπτύχθηκε σε μια ολόκληρη σειρά προϊόντων. Η αγορά ωριμάζει. Ένα μεγαλύτερο καταναλωτικό κοινό έχει διαφορετικές ανάγκες. Αν η Apple εγκαταλείψει αυτές τις αρχές, απλά θα αναγκάσει τους καταναλωτές να πάνε αλλού. Οπότε ναι, η σειρά προϊόντων της Apple έχει γίνει πιο περίπλοκη.

Η Apple δημιουργεί ένα μεγάλο marketing group στο εσωτερικό της εταιρείας. Οι ομάδες ανταγωνίζονται μεταξύ τους για να δημιουργήσουν καμπάνιες. Όλο και περισσότεροι άνθρωποι εμπλέκονται. Εν συντομία, η Apple χειρίζεται το marketing περισσότερο σαν μια μεγάλη εταιρεία και λιγότερο σαν μια startup. Είναι δύσκολο να αγνοήσει κανείς το γεγονός ότι η Apple αγωνίζεται να παρουσιάσει μια απλή εικόνα στους καταναλωτές».

Ο Segall ποτέ δεν φοβήθηκε να εκφράσει ανοιχτά τις απόψεις του για την Apple, είτε αυτές είναι θετικές είτε αρνητικές. Στη προκειμένη περίπτωση είναι μια μίξη και των δύο. Καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η Apple ωστόσο έχει καταφέρει να κρατήσει την εμπειρία περισσότερο απλή από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία τεχνολογίας.

Συμφωνείτε ή διαφωνείτε με την άποψή του Segall; Αφήστε το σχόλιο σας στο forum




Comments are closed.