Μετάβαση στο περιεχόμενο


Φωτογραφία
- - - - -

Πόσο κοστίζει η ανάπτυξη ενός iPhone app;


  • Παρακαλούμε συνδεθείτε για να απαντήσετε
31 μηνύματα σε αυτό το θέμα

#1   iPhoneHellas

iPhoneHellas

    iPH Admin

  • 640.961 μηνύματα
  • Twitter:@iphonehellas
  • Φύλο: Άντρας
  • Κινητό: iPhone 6 Plus
  • Tablet:iPad 3 +4G
  • GameCenter:iPhoneHellas

Δημοσίευση 14/10/2010 - 00:12

Η δημιουργία iPhone apps έχει γίνει μόδα τους τελευταίους μήνες και ο κάθε ένας, εταιρεία ή φυσικό πρόσωπο, προσπαθεί να αναπτύξει ή να πληρώσει για την ανάπτυξη μίας εφαρμογής για το iPhone/iPad/iPod Touch η οποία θα τον κάνει πλουσιότερο εν μία νυκτί. Η νοοτροπία του "Θέλω iPhone app με 1.000 ευρώ" έρχεται να συνεχίσει την λογική του "Θέλω website με 800 ευρώ" και τα αποτελέσματα είναι εμφανή στο App store.

Ποιοτική υλοποίηση με αυτά τα ποσά δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί και έτσι καταλήγουμε με χιλιάδες σκουπίδια στο App store και με άλλα τόσα άτομα/εταιρείες να αναρωτιούνται τι δεν πήγε καλά και γιατί η εφαρμογή τους δεν έγινε παγκόσμια επιτυχία.

Πόσο όμως μπορεί να κοστίζει μία ποιτική εφαρμογή για iPhone; Προσέξτε ότι αναφερόμαστε σε ποιοτική εφαρμογή και όχι εφαρμογή άρπα-κόλα, είδος που συναντάμε ολοένα και συχνότερα στο App store.

Ο Craig Hockenberry, ένας εκ των developers του Twitterrific, μας λύνει την απορία:

I'm one of the developers for Twitterrific and to be honest, I can't tell you how many hours have gone into the product. I can tell you everyone who upvoted the estimate of 160 hours for development and 40 hours for design is fricken' high. (I'd use another phrase, but this is my first post on Stack Overflow, so I'm being good.)

Twitterrific has had 4 major releases beginning with the iOS 1.0 (Jailbreak.) That's a lot of code, much of which is in the bit bucket (we refactor a lot with each major release.)

One thing that would be interesting to look at is the amount of time that we had to work on the iPad version. Apple set a product release date that gave us 60 days to do the development. (That was later extended by a week.)

We started the iPad development from scratch, but a lot of our underlying code (mostly models) was re-used. The development was done by two experienced iOS developers. One of them has even written a book: http://appdevmanual.com :-)

With such a short schedule, we worked some pretty long hours. Let's be conservative and say it's 10 hours per day for 6 days a week. That 60 hours for 9 weeks gives us 540 hours. With two developers, that's pretty close to 1,100 hours. Our rate for clients is $150 per hour giving $165,000 just for new code. Remember also that we were reusing a bunch existing code: I'm going to lowball the value of that code at $35,000 giving a total development cost of $200,000.

Anyone who's done serious iPhone development can tell you there's a lot of design work involved with any project. We had two designers working on that aspect of the product. They worked their asses off dealing with completely new interaction mechanics. Don't forget they didn't have any hardware to touch, either (LOTS of printouts!) Combined they spent at least 25 hours per week on the project. So 225 hours at $150/hr is about $34,000.

There are also other costs that many developer neglect to take into account: project management, testing, equipment. Again, if we lowball that figure at $16,000 we're at $250,000. This number falls in line with Jonathan Wight's (@schwa) $50-150K estimate with the 22 day Obama app.

Take another hit, dude.

Now if you want to build backend services for your app, that number's going to go up even more. Everyone seems surprised that Instagram chewed through $500K in venture funding to build a new frontend and backend. I'm not.


Τα κόστη ανάπτυξης διαφέρουν ανά χώρα ωστόσο ο υπολογισμός του κόστους μίας ποιοτικής εφαρμογής θα πρέπει να περιλαμβάνει όλους τους παράγοντες που αναφέρει ο Hockenberry.Η συγγραφή κώδικα είναι μόνο ένα από τα κομμάτια τoυ puzzle και για να επιτύχει πλέον μία εφαρμογή στο ανταγωνιστικό περιβάλλον του App store θα πρέπει όχι μόνο να είναι προσεγμένη σε όλους τους τομείς που προαναφέρθηκαν (developing, coding, designing κ.α) αλλά και να ακολουθήσουν οι απαραίτητες διαδικασίες του testing, της προώθησης κτλ.

Δυστυχώς (ή ευτυχώς), η ιδέα από μόνη της δεν είναι πλέον αρκετή και οι υλοποιήσεις εφαρμογών 'στο πόδι' δεν έχουν καμία τύχη. Οι εταιρείες θα πρέπει να είναι έτοιμες να βάλουν το χέρι στη τσέπη και οι developers θα πρέπει να είναι σε θέση να υπολογίσουν με ακρίβεια το αναμενόμενο κόστος ανάπτυξης για να μην υπάρχουν δυσάρεστα αποτελέσματα για όλους...
Behind the Scenes...

Ad

Ad

Team
iPhoneHellas
3,1416 μηνύματα
Twitter: @android
Φύλο: Όπως το δει κανείς
Κινητό: Android
Tablet: Για τα κουνούπια

Γιατί να γίνετε μέλη;

#2   apostolo

apostolo

    iPH Addict

  • 747 μηνύματα
  • Φύλο: Δ/Α

Δημοσίευση 14/10/2010 - 00:27

Σωστό το αρθρο για "επαγγελματιες" του ειδους, για τους ερασιτεχνες ομως χρειαζεται μια ιδιοφυης ιδέα!Ποιος την βρίσκει ειναι το θέμα...

Τελευταία επεξεργασία από: apostolo, 14/10/2010 - 00:27


#3   Noshiz

Noshiz

    iPH Addict

  • 669 μηνύματα
  • Φύλο: Άντρας
  • GameCenter:noshiz

Δημοσίευση 14/10/2010 - 01:45

Σωστό το αρθρο για "επαγγελματιες" του ειδους, για τους ερασιτεχνες ομως χρειαζεται μια ιδιοφυης ιδέα!Ποιος την βρίσκει ειναι το θέμα...

Αν δεν την υλοποιήσεις σωστά απέτυχες. Έχουμε δει αρκετά games σε pc (όπως και σε consoles) από εταιρίες που είχαν μια πολύ καλή ιδέα αλλά τελικά απέτυχαν παταγωδώς στην υλοποίηση της. Που τελικά σημαίνει ότι μόνο η ιδέα δεν φτάνει.

Και κάποιος είπε (δυστυχώς δεν θυμάμαι το όνομα του) ότι, "Η ιδέα ανήκει σε αυτόν που την υλοποιεί και όχι σε αυτόν που την σκέφτηκε" η κάπως έτσι πάει δεν θυμάμαι ακριβώς.

Από μόνη της η ιδέα όσο καλή και αν είναι δεν στέκεται

#4   giorgos92

giorgos92

    iPH Member

  • 220 μηνύματα
  • Φύλο: Άντρας
  • Κινητό: iPhone 5S
  • Tablet:iPad 2

Δημοσίευση 14/10/2010 - 02:01

Καλά νέα για τους Software engineers :)

#5   manosmail1

manosmail1

    iPH User

  • 145 μηνύματα
  • Φύλο: Άντρας
  • GameCenter:MANOS SPA

Δημοσίευση 14/10/2010 - 03:19

εντυπωσιακα νουμερα σε σημειο να μην τα πιστευω

#6   MichalisS

MichalisS

    iPH newbie

  • 3 μηνύματα
  • Φύλο: Άντρας

Δημοσίευση 14/10/2010 - 04:24

Όποιος έχει ασχοληθεί με προγραμματισμό καταλαβαίνει πόσο πολύ χρόνο και χρήμα χρειάζεται για να βγει μια ποιοτική εφαρμογή. Το κακό είναι ότι ο περισσότερος κόσμος νομίζει πως κάνουμε κάτι απλό/ανούσιο :P

#7   skous

skous

    iPH Member

  • 216 μηνύματα
  • Φύλο: Άντρας
  • GameCenter:skous

Δημοσίευση 14/10/2010 - 07:56

εντυπωσιακα νουμερα σε σημειο να μην τα πιστευω


Αφού τα rates που λένε είναι τρελά (τουλάχιστον για τα Ελληνικά δεδομένα, αλλά πιστεύω και γενικότερα).

150$ την ώρα είναι την μέρα (10 ώρες όπως λέει το άρθρο) είναι 1.500 $ την μέρα, άρα με 24 εργάσιμες 36.000$ τον μήνα.

Εγώ δεν ξέρω κανέναν developer που να βγάζει τόσα τον μήνα, και φυσικά δεν ξέρω και εταιρίες που να χρεώνουν τους developers τους πάνω από 10.000$ τον μήνα....

#8   anto0ine

anto0ine

    iPH newbie

  • 11 μηνύματα
  • Φύλο: Άντρας

Δημοσίευση 14/10/2010 - 08:25

Αφού τα rates που λένε είναι τρελά (τουλάχιστον για τα Ελληνικά δεδομένα, αλλά πιστεύω και γενικότερα).

150$ την ώρα είναι την μέρα (10 ώρες όπως λέει το άρθρο) είναι 1.500 $ την μέρα, άρα με 24 εργάσιμες 36.000$ τον μήνα.

Εγώ δεν ξέρω κανέναν developer που να βγάζει τόσα τον μήνα, και φυσικά δεν ξέρω και εταιρίες που να χρεώνουν τους developers τους πάνω από 10.000$ τον μήνα....


Στην Αμερική παίζουν τέτοιοι μισθοί. Επίσης το ότι μια εταιρία κοστολογεί την εργατοώρα 150$ την ώρα, δεν σημαίνει ότι το ποσό αυτό αφορά την δουλειά μόνο του developer. Αφορά το κόστος της εταιρίας για αυτήν την ώρα που ξοδεύεται καθώς και το κέρδος που πρέπει να βγάλει.

Επίσης επειδή εμείς ζούμε σε εργασιακό μεσαίωνα δεν σημαίνει ότι αυτό συμβαίνει και στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.

Τελευταία επεξεργασία από: anto0ine, 14/10/2010 - 08:26


#9   Cliapis

Cliapis

    iPH User

  • 100 μηνύματα
  • Φύλο: Άντρας

Δημοσίευση 14/10/2010 - 08:55

Όπως και να 'χει μπορεί κανείς εύκολα να γράψει μια απλή εφαρμογή....
Τα πραγματικά ζόρια αρχίζουν όταν θες να ντύσεις την εφαρμογή σου με features που θα την κάνουν ανταγωνιστική.

Ο σχεδιασμός σε επίπεδο interface είναι από τα βασικότερα στάδια ανάπτυξης μιας εφαρμογής και μπορεί να φέρει τα πάνω κάτω πολλές φορές.
Έχω αναφερθεί στο forum για μια εφαρμογή RSS reader που έχουμε υπό ανάπτυξη για το iPad (πιστεύω σε ένα μήνα περίπου να είμαστε έτοιμοι να σας την παρουσιάσουμε) και σε επίπεδο σχεδίασης έχει περάσει από πάρα πολλές φάσεις για να καταλήξει στο τελικό προϊόν, με αντίστοιχα πολλές ώρες προγραμματισμού και Photoshop!

Έχοντας λοιπόν ένα app store με πολλές εφαρμογές "σκουπίδια" ΄δημιουργείται η πρόκληση να φτιάξεις κάτι καλό.
Θα έχετε παρατηρήσει πιστεύω πως η Apple κάνει προώθηση καλών και ποιοτικών εφαρμογών (app of the week, staff favorites....), χωρίς απαραίτητα ο developer να είναι τύπου Electronic Arts.
Όποτε αν αποφασίσεις να κάνεις κάτι καλό κατά πάσα πιθανότητα θα έχεις υποστήριξη.

#10   WoodyAllen

WoodyAllen

    iPH Contributor

  • 1.116 μηνύματα
  • Φύλο: Άντρας

Δημοσίευση 14/10/2010 - 08:57

Επίσης δεν αναφέρονται τα κρυφά κόστη της ανάπτυξης. Έχουμε και λέμε

1) Μισό τόνο έκτακτο κολομβιανό καφέ για την συγγραφή κώδικα

2) 100 καρτέλες λεξοντανίλ για τους developer για να μην λυγίσουν από τις αλλαγές των requirements κάθε μέρα

3) 1000 πίτσες για όλα εκείνα τα έκτακτα ξενύχτια που παλεύουν με ένα ουρανοκατέβατο bug που συμβαίνει κάτω από 10.000 διαδοχικές προϋποθέσεις

4) συνδρομές στο γυμναστήριο για όλα τα μέλη της ομάδας για να φύγουν τα περιττά κιλά από το καθισιό μηνών

5) 1000 καρτέλες στρεπσίλ για τις βραχνιασμένες φωνές από τους τσακωμούς στα meetings

και φυσικά άπειρα πληκτρολόγια και mouse που θα βγουν ελαττωματικά (θα 'γλιστρούν' από τα παράθυρα και 'πέφτουν' στο πάτωμα)

#11   mamito

mamito

    iPH newbie

  • 45 μηνύματα
  • Φύλο: Άντρας

Δημοσίευση 14/10/2010 - 09:29

Όποιος έχει ασχοληθεί με προγραμματισμό καταλαβαίνει πόσο πολύ χρόνο και χρήμα χρειάζεται για να βγει μια ποιοτική εφαρμογή. Το κακό είναι ότι ο περισσότερος κόσμος νομίζει πως κάνουμε κάτι απλό/ανούσιο :P


όντος! ως πριν λίγο καιρό το ίδιο έλεγα πως ήταν ανούσιο και απλό! αν δεν μπεις στο χώρο δεν ξερής πόσο δύσκολο είναι να χορεύεις και το λέω από δική μου εμπειρία!! συγνώμη για τα ορθογραφικά λάθη από το iphone γράφω :P

#12   Thermoman

Thermoman

    iPH User

  • 107 μηνύματα
  • Φύλο: Άντρας
  • GameCenter:Thermoman

Δημοσίευση 14/10/2010 - 09:42

woody εγραψες!!!

#13   fatman

fatman

    iPH newbie

  • 73 μηνύματα
  • Φύλο: Άντρας

Δημοσίευση 14/10/2010 - 09:47

αυτα που λεει ο Craig Hockenberry ισχυουν για μεσαιες/μεγαλες εταιριες που κανουν αναπτυξη software.
πανω κατω τα ιδια ισχυουν σε οποιαδηποτε σοβαρη εταιρια ανεξαρτητως πλατφορμας αναπτυξης.

πιστευω οτι αν καποιος εχει μια καλη ιδεα και προλαβει να την παρουσιασει πρωτος τοτε σιγουρα κατι θα βγαλει.
μην ξεχναμε ολες αυτες τις ιστοριες με διαφορους ανεξαρτητους developers που εβγαλαν λεφτα υλοποιοντας την ιδεα τους
χωρις να εχουν απο πισω τους μεγαλες εταιριες.

αυτα πανω-κατω συζηταγαμε και με τα παιδια απο την GreatApps που εβγαλαν το iSteam.
εριξαν τρελα ξενυχτια και ετρεξαν πολυ για promotions για να καταφερουν να "σπρωξουν" την ιδεα τους.
ουτε λεφτα ειχαν απο πισω, ουτε φοβερο εξοπλισμο, ουτε μεγαλους σπονσορες και δειτε που εφτασαν τωρα...

το κακο ειναι οτι πλεον ειναι δυσκολο να καταφερει μια εφαρμογη να ανεβει και να φανει σε ολο αυτο το χαμο που γινεται
με τα χιλιαδες apps που μας κατακλυζουν.

αληθεια, ολοι αυτοι οι πολιτικοι που νοιαζονται για την αναπτυξη και την τεχνολογια τι εχουν κανει για να προσελκυσουν
τους νεους στον προγραματισμο? ειδατε κανενα ελληνικο πανεπιστημιο να προσφερει τιποτα σχετικο με αναπτυξη εφαρμογων για iphone, android, meego? ξερετε ποσο δυσκολο/ευκολο ειναι να ανοιξεις μια ατομικη η μικρη εταιρια software?

στο εξωτερικο βλεπετε δεν εχουν τετοια προβληματα...


sorry που σας ζαλισα πρωινιατικα με το μπλα-μπλα μου...παω πισω στον κωδικα μου :-)

#14   hab

hab

    iPH newbie

  • 95 μηνύματα
  • Φύλο: Άντρας
  • Κινητό: iPhone 6
  • Tablet:iPad 3

Δημοσίευση 14/10/2010 - 10:20

Άποψή μου πάντως είναι ότι μάλλον υπερβάλει λιγάκι ο developer...

Δηλαδή η εταιρία για να ξεκινήσει έστω να έχει κέρδος από την εφαρμογή αυτή θα πρέπει να πουλήσει τουλάχιστον 50000 premium πακέτα, τη στιγμή που η ίδια δίνει και free app και υπάρχει και jailbreak. Αν το κόστος είναι τέτοιο τότε μάλλον κάποιος δεν έκανε καλούς υπολογισμούς.

Σιγά μην παίρνει 150$ την ώρα κάποιος προγραμματιστής για συγκεκριμένο project. Όπως λέει, η εταιρία χρεώνει τόσα για μια αλλαγή κώδικα σε πελάτες τους, οπότε ας κόψει κάτι. Εκτός βέβαια εάν είναι τόσο busy η εταιρία τους και ήδη δεν προλαβαίνει από τις πολλές κλήσεις, οπότε τα έχανε αυτά τα 150$ την ώρα αφού δε μπορούσε να εξυπηρετήσει τους πελάτες της. Αλλά από την άλλη, αφού ήταν τόσο busy γιατί να ρισκάρει 250000$ για μια εφαρμογή από τη στιγμή που τα παίρνει ούτως ή άλλως?

Σίγουρα μια καλή εφαρμογή δεν κοστολογείτε 1000$ αλλά δεν νομίζω πως μπορεί να φτάσει ούτε καν κοντά στα 250000$ και ειδικά εάν μιλάμε για κάτι που πουλιέται λιγότερο από 5$ και έχει να κάνει με twitter...

Κι εγώ προγραμματιστής σπούδασα, αλλά δυστυχώς τα χρήματα δεν είναι ούτε σε αυτόν που έχει την ιδέα, ούτε σε αυτόν που τη υλοποιεί, αλλά σε αυτόν που την πουλάει!

#15   skous

skous

    iPH Member

  • 216 μηνύματα
  • Φύλο: Άντρας
  • GameCenter:skous

Δημοσίευση 14/10/2010 - 11:43

Στην Αμερική παίζουν τέτοιοι μισθοί. Επίσης το ότι μια εταιρία κοστολογεί την εργατοώρα 150$ την ώρα, δεν σημαίνει ότι το ποσό αυτό αφορά την δουλειά μόνο του developer. Αφορά το κόστος της εταιρίας για αυτήν την ώρα που ξοδεύεται καθώς και το κέρδος που πρέπει να βγάλει.

Επίσης επειδή εμείς ζούμε σε εργασιακό μεσαίωνα δεν σημαίνει ότι αυτό συμβαίνει και στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.



Μα εγώ αναφέρθηκα και στις δύο περιπτώσεις, είτε ώς προσωπική αμοιβή, είτε ώς κόστος επιχείρησης.

Όταν οι μεγαλύτερες εταιρίες R&D εταιρίες στην Ευρώπη έχουν rates 10-15k (και το πάνω όριο αναφέρεται κυρίως σε consulting που πληρώνεται πιο αδρά από τον προγραμματισμό) , μου φαίνονται τρελά τα ποσά που λέει το άρθρο, ιδίως για κόστος development.

Τελευταία επεξεργασία από: skous, 14/10/2010 - 11:45


Ad

Ad

Team
iPhoneHellas
3,1416 μηνύματα
Twitter: @android
Φύλο: Όπως το δει κανείς
Κινητό: Android
Tablet: Για τα κουνούπια

Γιατί να γίνετε μέλη;



Χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα: 2

0 μέλη, 2 επισκέπτες, 0 ανώνυμοι χρήστες