Ο εξευτελισμός τής Ελληνικής Επανάστασης τού 1821
#61
Δημοσίευση 01/02/2010 - 17:44
Ad
#62
Δημοσίευση 01/02/2010 - 18:24
#63
Δημοσίευση 01/02/2010 - 22:26
Πέραν τούτου, αναρωτιέμαι αν αντιλαμβάνεσαι πόσο τραγικό είναι να διαβάζει κανείς ένα κείμενο το οποίο μιλάει για "σεβασμό στους προγόνους", για "παιδεία", για "συνομήλικους που αδιαφορούν για την ιστορία του έθνους", και την ίδια στιγμή το κείμενο αυτό να βρίθει ιστορικο-φιλολογικών ταρζανισμών, ορθογραφικών σφαλμάτων και συντακτικών λαθών. Εγώ τουλάχιστον φίλε ProSONIC, στον βαθμό που μου αναλογεί, τιμώ τους προγόνους μου: έμαθα να μιλάω και να γράφω σωστά την γλώσσα που μου παρέδωσαν, να μελετάω την ιστορία τους χωρίς να αγκυλώνω το μυαλό μου με οράματα προγονικού μεγαλείου, και να αποδίδω στον καθένα τους ότι του αναλογεί. Απο εκεί και πέρα, ας κάνει ο καθένας την αυτοκριτική του. Αν νομίζετε ότι η κατάντια αυτής της χώρας οφείλεται στις διαφημίσεις της Vodafone, τι να πω, τόσα ξέρετε, τόσα καταλαβαίνετε προφανώς. Και όσο για αυτόν που είπε παραπάνω ότι "φίλος του πήγε σε κατάστημα της Vodafone και τους έκανε ξεφτίλα μέσα στο μαγαζί" για την απαράδεκτη διαφήμιση που προφανώς του έθιξε τα ιερά και τα όσια: Και αυτός τόσα ξέρει, τόσα καταλαβαίνει. Όταν η Vodafone είχε ξεσκιστεί στις υποκλοπές και είχε παγιδεύσει το μισό υπουργικό συμβούλιο, τη μισή Βουλή και την μισή Αθήνα, μάλλον δεν θίχτηκε αρκετά ώστε να πάει αν τους τα ψάλλει. Ο Κολωκοτρώνης με το κινητό στην διαφήμιση τον έθιξε. Τώρα τον πείραξε η Vodafone, ενώ τόσο καιρό ήταν εντάξει (και τώρα εντάξει είναι προφανώς, γιατί δεν έκοψε την σύνδεση του, μάλλον δεν θίχτηκε τόσο πολύ ώστε να μείνει χωρίς κινητό για μια - δυο μέρες...). Ξέρω πολύ καλά λοιπόν τι λέω όταν λέω τραβάτε να πιείτε κανά φρεντουτσίνο να ξελαμπικάρει λίγο το μυαλό σας, γιατί έχει πήξει με τα "ιερά και όσια"...
Τελευταία επεξεργασία από: Tillter, 01/02/2010 - 22:28
#64
Δημοσίευση 01/02/2010 - 22:49
#65
Δημοσίευση 01/02/2010 - 23:07
Ας αφήσουμε την Ελλάδα και θα σου φέρω ένα άλλο παράδειγμα. Αναλογίσου πως καταγράφει η Γερμανία τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο και πως οποιαδήποτε άλλη χώρα που ήταν σύμμαχός της και ακόμα καλύτερα χώρες που ήταν εχθροί τους.
Η ιστορία είναι πάντα υποκειμενική και ο καθένας την καταγράφει όπως τον βολεύει και όπως τον συμφέρει. Ειδικά σε περιόδους πολέμων η ιστορία αποτελεί περισσότερο ένα είδος εμψύχωσης του λαού και φουσκώνει τα πράγματα για να το καταφέρει αυτό.
Ένα είναι το μόνο σίγουρο. Ποτέ δεν πρόκειται να μάθουμε ακριβώς τι έγινε το 1821 ή ακόμα πιο παλιά μιας και για να ξέρουμε κάτι απόλυτα σίγουρα θα πρέπει να ζούσαμε εκείνη την εποχή.
#66
Δημοσίευση 01/02/2010 - 23:10
Επίσης, επέτρεψε μου να σου πω πως η υπερβολική χρήση των τριών τελειών (...) αποτελεί πλεονασμό στον γραπτό λόγο, υπάρχει και το κόμμα για την δουλειά που χρησιμοποιείς τις τελείες (κοινώς έλεος, τις έχεις κάνει ψωμοτύρι τις τελείες, τις χρησιμοποιείς ΣΥΝΕΧΕΙΑ μετά απο ΚΑΘΕ σου πρόταση).
Τέλος θα συμφωνήσω και σε κάτι μαζί σου: δεν αξίζει να ασχοληθώ άλλο με το θέμα, είναι προφανές ότι αγνοείς πολλά πράγματα και ότι δεν είσαι και σε θέση να μάθεις και τίποτα καινούργιο απο αυτούς που έτυχε να έχουν διαβάσει δυο πράγματα παραπάνω, άνευ αριστείων μάλιστα. Απο όλη αυτή την κουβέντα θα μου μείνει πάντως η αντιπαράθεση (αν μπορείς να την πείς έτσι) με τον Smaug: πάλι καλά δηλαδή που υπάρχουν και άνθρωποι με τους οποίους μπορώ να διαφωνώ και παράλληλα να κάνω κουβέντα της προκοπής.
#67
Δημοσίευση 01/02/2010 - 23:21
Ένα είναι το μόνο σίγουρο. Ποτέ δεν πρόκειται να μάθουμε ακριβώς τι έγινε το 1821 ή ακόμα πιο παλιά μιας και για να ξέρουμε κάτι απόλυτα σίγουρα θα πρέπει να ζούσαμε εκείνη την εποχή.
Εάν ίσχυε αυτό, τότε η Ιστορία δεν θα ήταν Επιστήμη γιατί πολύ απλά θα της έλειπε η αντικειμενικότητα. Η Ιστορία όμως είναι επιστήμη, και είναι αντικειμενική, στον βαθμό που μπορεί να είναι αντικειμενική οποιαδήποτε επιστήμη (και όταν δεν είναι, πολυ απλά δεν είναι Ιστορία αλλά "ιστορία"). Έχει αναπτύξει (και εξακολουθεί να αναπτύσσει) τα εργαλεία της απο την εποχή της αρχαιότητας.
Και το να λέμε ότι δεν πρόκειται ποτέ να μάθουμε τι ακριβώς έγινε σε μια συγκεκριμένη ιστορική χρονική περίοδο επειδή δεν ζούσαμε εμείς οι ίδιοι εκείνη την εποχή, είναι και αυτό λανθασμένο: Εμείς οι ίδιοι είμαστε συνήθως οι χειρότεροι ερμηνευτές των γεγονότων, και συνήθως η αδυναμία μας να κατανοήσουμε το φάσμα των αλληλεπιδράσεων ενός γεγονότος (σε συνδιασμό με τις υπάρχουσες αντιλήψεις μας) οδηγεί σε λανθασμένα συμπεράσματα. Ο επιστήμονας ιστορικός όμως είναι σε θέση να υπερκεράσει τον σκόπελο της υποκειμενικότητας αυτής (της δικής του συμπεριλαμβανομένης), ακριβώς επειδή γνωρίζει πως να χρησιμοποιήσει τα ερμηνευτικά και ερευνητικά εργαλεία που έχει στην διάθεση του...
Τελευταία επεξεργασία από: Tillter, 01/02/2010 - 23:21
#68
Δημοσίευση 01/02/2010 - 23:26
φιλε computeras δε παω να το παιξω εξυπνος με αυτο που ειπα..ουτε να πω οτι τα ξερω ολα..πολλες φορες κανω λαθος και το ψαχνω ..αλλα ο Tillter νομιζει οτι τα ξερει ολα και οτι ειναι ο μονος εδω που ξερει την ιστορια και πανω απο ολα την ελληνικη γλωσσα..ποτε μου δε ειδα υπεροπτικα κανενα ανθρωπο και πρωτα ακουω τη εχει να μου πει και μετα βγαζω συμπερασματα...αλλα σε λιγο θα καταντησουμ να πιστευουμε οτι μας σερβιρουν οι αλλοι και να λεμ συνεχεια ναι..το μονο που θα σε πω ειναι οτι εχω πολλα αριστεια σε ολη την διαδρομη μου απο το γυμνασιο μεχρι το λυκειο...τελος
οσο για τις τελειες Tillter δε μου απογορευει κανις να τις βαζω...........
#69
Δημοσίευση 02/02/2010 - 00:10
Ας αρχίσω απαντώντας πρώτα σε αυτά που γράφετε.
@Tillter
Μπορεί όπως λες η ιστορία να είναι επιστήμη (και δεν το αρνούμαι αυτό), όμως αυτό που πιστεύω είναι οτι κανείς ιστορικός δεν είναι σε θέση να γράψει καθαρά αντικειμενική ιστορία μιας και τότε θα έπρεπε να είναι ένας άβουλος, και αναίσθητος άνθρωπος για να μην αφήνει τα συναισθήματα και τις προτιμήσεις του να μπαίνουν στην μέση όταν καταγράφει γεγονότα. Οπότε ακόμα και αυτές οι μικρές προκαταλήψεις ή προτιμήσεις που μπορεί να έχει κάποιος ιστορικός μπορούν να πλάσουν αλλιώς την ιστορία.
@ProSONIC
Βασικά με αυτό που είπες ήταν σαν να προσπαθείς να το παίξεις έξυπνος ακόμα και αν ήθελες να δείξεις κάτι άλλο.
Όσον αφορά την αντιπαράθεσή σας πιστεύω ότι ο πιο ορθός είναι ο Tillter από την στιγμή που μιλά με επιχειρήματα και όχι με έντονο πάθος και εκνευρισμό όπως μιλάει ο ProSONIC.
Τώρα όσον αφορά το θέμα της διαφήμισης πραγματικά μέσα από το forum την είδα (δεν είμαι φίλος ιδιαίτερα της τηλεόρασης) και έχω να πω ότι έχω δει πολλά χειρότερα από αυτό. Πιστεύω ότι έχουμε να ασχοληθούμε με πιο σημαντικά πράγματα από μια διαφήμιση η οποία να πω την αλήθεια δεν μου άφησε κάτι. Επιπλέον δεν πιστεύω οτι θα θιγόταν κανένας ήρωας της επανάστασης από αυτό το θέαμα από την στιγμή που αυτοί οι άνθρωποι είχαν περάσει πολλά και πολύ χειρότερα πράγματα στην ζωή τους και καθώς επίσης δεν ξέρουμε καν και τι χαρακτήρες ήταν (ΟΚ, ίσως να ξέρουμε μερικώς). Αυτό που μερικοί από μια διαφήμιση έφτασαν στο θέμα των Σκοπίων και εγώ δεν ξέρω που το θεωρώ υπερβολή μιας και δεν πιστεύω οτι μια τέτοια διαφήμιση μας υποβαθμίζει σαν λαό κάτι που πάλι διάβασα και μας κάνει λιγότερο αξιοσέβαστους. Κάποιος είπε κάτι για διαφήμιση με τον εμφύλιο στην Αμερική. Αν κάνει μια αναζήτηση στο youtube πιστεύω θα βρει κάποια τέτοια διαφήμιση (κάπου είχε πάρει κάποτε μια το μάτι μου).
Τέλος πόσοι από εσάς που κάθεστε και λέτε όλα αυτά, ότι θα μας έφτυναν οι πρόγονοι και θα έκαναν το ένα και το άλλο, έχετε πραγματικά διαβάσει και ασχοληθεί με το τι έγινε εκείνη την εποχή; Πόσοι έχετε επισκεφτεί τους διάφορους ιστορικούς τόπους όπου έλαβαν χώρα τα ιστορικά αυτά (ή και άλλα) γεγονότα; Αλήθεια πόσοι ξέρετε πραγματικά και εμπεριστατωμένα πράγματα πάνω σε αυτά τα ζητήματα;
Εγώ προσωπικά δεν έχω ασχοληθεί τόσο πολύ όσο θα ήθελα με την ιστορία του τόπου μας (αλλά και με την παγκόσμια ιστορία) γι' αυτό και δεν θα αντιπαραθέσω κάποια γνώμη ενάντια σε αυτά που λέει ο Tillter και ο κάθε Tillter ο οποίος φαίνεται να έχει διαβάσει κάποια πράγματα πάνω στο θέμα. Γιατί το θεωρώ λίγο χαζό το να μιλάει κάποιος χωρίς να ξέρει.
Περιττό να πω οτι δεν τάσσομαι υπέρ κανενός σε αυτό το ζήτημα.
Τελευταία επεξεργασία από: computeras, 02/02/2010 - 00:10
#70
Δημοσίευση 02/02/2010 - 02:20
Εάν ίσχυε αυτό, τότε η Ιστορία δεν θα ήταν Επιστήμη γιατί πολύ απλά θα της έλειπε η αντικειμενικότητα. Η Ιστορία όμως είναι επιστήμη, και είναι αντικειμενική, στον βαθμό που μπορεί να είναι αντικειμενική οποιαδήποτε επιστήμη (και όταν δεν είναι, πολυ απλά δεν είναι Ιστορία αλλά "ιστορία"). Έχει αναπτύξει (και εξακολουθεί να αναπτύσσει) τα εργαλεία της απο την εποχή της αρχαιότητας.
Και το να λέμε ότι δεν πρόκειται ποτέ να μάθουμε τι ακριβώς έγινε σε μια συγκεκριμένη ιστορική χρονική περίοδο επειδή δεν ζούσαμε εμείς οι ίδιοι εκείνη την εποχή, είναι και αυτό λανθασμένο: Εμείς οι ίδιοι είμαστε συνήθως οι χειρότεροι ερμηνευτές των γεγονότων, και συνήθως η αδυναμία μας να κατανοήσουμε το φάσμα των αλληλεπιδράσεων ενός γεγονότος (σε συνδιασμό με τις υπάρχουσες αντιλήψεις μας) οδηγεί σε λανθασμένα συμπεράσματα. Ο επιστήμονας ιστορικός όμως είναι σε θέση να υπερκεράσει τον σκόπελο της υποκειμενικότητας αυτής (της δικής του συμπεριλαμβανομένης), ακριβώς επειδή γνωρίζει πως να χρησιμοποιήσει τα ερμηνευτικά και ερευνητικά εργαλεία που έχει στην διάθεση του...
H ιστορία είναι αντικειμενική στον βαθμό που μπορεί. Το ότι την γράφουν οι νικητές είναι αναμφισβήτητο οπότε η άλλη άποψη παύει να υπάρχει ή αν όχι παύει παίρνει ένα υποδεέστερο ρόλο. Ο ιστορικός είναι άνθρωπος και όχι κάποια μηχανή καταγραφής γεγονότων οπότε η υποκειμενικότητα ακόμα και μέσω των πηγών που περιέχει σε μια τοποθέτηση του είναι πάντα υπαρκτή. Η Ρεπούση είναι άνθρωπος αλλά τον διωγμό και το σφάξιμο το έγραψε ως συνωστισμό υποκεινούμενη απο θολούς τουλάχιστον σκοπούς. Ο συνωστισμός σαν τοποθέτηση δεν μπορείς να την χαρακτηρίσεις ψευδή αλλά απο την άλλη εντεχνιέντως αλλοιώνει την ιστορία βαφτίζοντας στο μυαλό του μαθητή του δημοτικού μια σφαγή ώς κάτι καθημερινό * έναν συνωστισμό.
Προσωπικά η αμφισβήτιση των γεγονότων ή έστω το ερώτημα "έγιναν πραγματικά έτσι" πιστεύω ότι είναι το πιο αντικειμενικό που μπορεί να κάνει κάποιος στο οποιοδήποτε ιστορικό στοιχείο μπορεί να παρατεθεί.
Ο Αγγέλου αφιέρωσε όλη του τη ζωή στην Ελληνική Παιδεία μετά την άλωση της Πόλης. Τα συγγράματα του το πιθανότερο είναι να λένε πολλά ίσως και όλη την αλήθεια αλλά υπάρχει και η περίπτωση να μην λένε τίποτα. Αν ο παπα-Γιάννης στη Δημητσάνα για καμια 20 χρόνια φώναζε 10 Ελληνόπουλα και τους έλεγε 50 πράγματα δεν σημαίνει ότι απαραίτητα πρέπει να βρείς ιστορική πηγή ή κάποιο είδος απόδειξης για να πείς ότι συνέβη καθώς μπορεί να έγινε μπορεί και όχι, οπότε κατ'επέκταση το κρυφό σχολειό μπορεί να υπήρχε μπορεί και όχι.
Το λάθος σου έδω μέσα είναι ότι προσπαθείς να πείς μια ωμή αλήθεια σε κάποιον που δεν είναι έτοιμος να την ακούσει. Όταν ο 17 χρονος (γιατί σε μικρή ηλικία κυμαίνονται οι περισσότεροι) μαθαίνει 2-3 πράγματα είναι δύσκολο και δεν μπορεί να τα δεί απο την οπτική πλευρά που εσύ του τα θέτεις. Ίσως είναι και λάθος γιατί μπορεί να βγάλει άλλα συμπεράσματα. Ο Κολωκοτρώνης πχ στην Τριπολιτσά έσφαξε ότι βρέθηκε στο δρόμο του, αλλά πρέπει να σκεφτείς και το πρίσμα κάτω απο το οποίο θα το παρουσιάσεις σε κάποιον που νομίζει ότι ο Κολωκοτρώνης ήταν ένα σύμβολο και όχι ένας άνθρωπος προκειμένου να μην τον θεωρήσει ως έναν ψυχοπαθή δολοφόνο άλλα ως κάποιον που εκείνη τη στιγμή έβγαλε όλο το μίσος και την καταπίεση του Ελληνισμού. Σε οποιοδήποτε θέμα παραθέτεις άποψη πρέπει πάντα να λαμβάνεις υπόψη και το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι αλλιώς οι γνώσεις σου, οι θέσεις σου και οι απόψεις σου εκβαραθρώνονται πριν καν ακουστούν.
Τελευταία επεξεργασία από: Smaug, 02/02/2010 - 02:26
#71
Δημοσίευση 02/02/2010 - 08:03
Φυσικά όχι. Δεν είναι ανάγκη να σου αρέσει ή να την αποδέχεσαι. Αυτό άλλωστε είναι το κόλπο του διαφημιστή. Θέλει να προκαλέσει εντυπώσεις ώστε να σου εντυπωθεί στην μνήμη.
Προσέξτε είναι πολύ ολισθηρό το μονοπάτι που κάποιοι (εν άγνοια λόγω του νεαρού της ηλικίας ίσως) εδώ μέσα υπονοούν. Με την ίδια ακριβώς λογικοί κάποιοι κατέστρεφαν κινηματογράφους στην προβολή της ταινίας "Ο Χριστός ξανασταυρώνεται" επειδή προσέβαλαν τα χριστά ήθη. Επίσης κάποιοι άλλοι έκαιγαν βιβλία στις πλατείες και κάποιοι φωστήρες της ασφάλειας είχαν κάψει πάνω από 1000 πανάκριβα βιβλία της προσωπικής συλλογής του παππού μου επειδή λέγαν ήταν κόκκινης απόχρωσης.
Μην σας φαίνονται όλα αυτά μακρινά και δεδομένα. Δεν μπορείς να κόβεις την ελεύθερη έκφραση (έστω και αν είναι στρατευμένη στο βωμό του κέρδους) από τη στιγμή που δεν αντιβαίνει με το σύνταγμα της χώρας.
Δεν ξέρω για εσάς αλλά εμένα πιο πολύ με τρομάζουν οι αντιδράσεις στην διαφήμιση αυτή, διότι συνεχώς μου θυμίζουν τις βαθιές συντηρητικές ρίζες της ελληνικής κοινωνίας.
#72
Δημοσίευση 02/02/2010 - 17:27
δε ειμαι νευριασμενος με κανεναν μια συζητηση κανουμε και ο καθενας λεει αυτα που ξερει και αυτα που πιστευει οτι ειναι αληθεια κατα την αποψη του..
δε ειπα οτι ειμε ξερολλας και τα ξερω ολα...ειπα οτι πρωτα ακουω τον αλλον τι εχει να μου πει και μετα λεω αυτο που εχω να πω...οσο για την ηλικια μερικες φορες δε λεει τιποτα, μπορει να εισαι 21 χρονων και να φερεσαι και να ενεργεις πολυ πιο σωστα απο τι ενας αλλος με τα διπλασια σου χρονια...δε θιγω κανεναν αλλα δε μπορει και κανενας να με κρινει ουτε ν μου βαλει ετικετα τυπου :δε ξερεις να μιλας και να γραφεις ελληνικα..και οτι ειμαι ανωριμος..εχω τρελα στο μυαλο μου αλλα την εκφραζω οταν πρεπει...και οταν κανω κατι το σκεφτομαο δυο φορες και την κακη περιπτωση που θα εχει..εγω δε μιλησα συγκεκριμενα για αυτο που ελεγε μονο Tillter,αλλα για την γενικη κατασταση που επικρατει...που μονο μας ενδιαφερει η τεχνολογια η τηλεοραση και τα κουτσομπολια...
#73
Δημοσίευση 02/02/2010 - 21:30
Αυτο για εκεινους που λενε οτι ειναι ενας που παει κοντρα σε ολους τους αλλους...
#74
Δημοσίευση 03/02/2010 - 03:44
#75
Δημοσίευση 03/02/2010 - 03:54
...εχω να πω οτι ενα ανθρωπο δε τον κρινεις πισω απο εναν υπολογιστη εκτος αμα εισαι μαντης...αλλο το ειναι και αλλο το φαινεσθε.αυτο ξερω εγω...
Και εγώ αυτό ξέρω, αλλά ξέρω επίσης ότι μπορείς να καταλάβεις πολλά πράγματα για έναν άνθρωπο απο το τρόπο που εκφράζεται και κυρίως απο το περιεχόμενο του λόγου του. Και να προσθέσω ότι κανείς δεν σε ΚΡΙΝΕΙ. Το μόνο που κάναμε ήταν να προσπαθήσουμε να ερμηνεύσουμε το γιατί εκφράζεσαι με τον συγκεκριμένο τρόπο, και γιατί το περιεχόμενο του λόγου σου είναι αυτό που είναι. Και η καλύτερη ερμηνεία που μπορέσαμε να δώσουμε, είναι αυτή που πολύ παραστατικά αναφέρει ο Smaug με την φράση "...προσπαθείς να πείς μια ωμή αλήθεια σε κάποιον που δεν είναι έτοιμος να την ακούσει. Όταν ο 17 χρονος (γιατί σε μικρή ηλικία κυμαίνονται οι περισσότεροι) μαθαίνει 2-3 πράγματα είναι δύσκολο και δεν μπορεί να τα δεί απο την οπτική πλευρά που εσύ του τα θέτεις. Ίσως είναι και λάθος γιατί μπορεί να βγάλει άλλα συμπεράσματα...".
Ad
Χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα: 0
0 μέλη, 0 επισκέπτες, 0 ανώνυμοι χρήστες