Μετάβαση στο περιεχόμενο


Φωτογραφία
- - - - -

Παραλαβη πιστωτικου υπολοιπου σε μετρητα


  • Παρακαλούμε συνδεθείτε για να απαντήσετε
8 μηνύματα σε αυτό το θέμα

#1   allos

allos

    iPH newbie

  • 53 μηνύματα
  • Φύλο: Άντρας

Δημοσίευση 09/01/2012 - 13:41

Καλησπέρα,

ξέρει κανείς εαν εχουμε δικαιωμα να απαιτησουμε το πιστωτικο μας υπολοιπο σ ενα καταστημα να το παραλαβουμε τοις μετρητοις;

Συγκεκριμενα αναφέρομαι στο Πλαίσιο. Είχα αγοράσει πριν κανα 2μηνο-3μηνο μια τηλεόραση samsung στα 1800 ευρώ κοντά. Είχε ένα θεματακι οπότε πήγα και την άλλαξα πήρα καινούρια.. Είχε κ εκείνη το ίδιο πρόβλημα (σημάδια στην οθόνη όταν βλέπει μαύρη εικόνα) κ φαντάστηκα ότι θα έχουν ολόκληρη παρτίδα χάλι μαύρο και άλλαξα λοιπόν και πήρα μια panasonic που ήταν στα 1400 ευρώ. Μου πίστωσαν λοιπόν ένα πιστωτικό υπόλοιπο κοντά στα 400 ευρώ. Ήθελα λοιπόν με αυτά να πάρω iphone από πλαίσιο αλλά οι χρόνοι αναμονής είναι εντελώς απροσδιόριστοι (ενώ σε κατάστημα βόνταφον μας λένε μες στην επόμενη βδομάδα) και σκεφτόμουν εάν μπορώ να τα απαιτήσω κάπως σε μετρητά έτσι ώστε να έχω την ευελιξία να το πάρω απ' όπου θέλω.

Ad

Ad

Team
iPhoneHellas
3,1416 μηνύματα
Twitter: @android
Φύλο: Όπως το δει κανείς
Κινητό: Android
Tablet: Για τα κουνούπια

Γιατί να γίνετε μέλη;

#2   yell0wsoldi3r

yell0wsoldi3r

    iPH Honored Advanced Member

  • 1.391 μηνύματα
  • Twitter:@zax0s
  • Φύλο: Άντρας
  • Κινητό: Άλλο
  • Tablet:iPad mini

Δημοσίευση 09/01/2012 - 13:53

Αν δεν κανω τραγικο λαθος,δυστυχως επιστροφη χρηματων δε γινεται.

Στο Πλαισιο ρωτησες?

#3   DINFUN

DINFUN

    -

  • 16.182 μηνύματα
  • Φύλο: Άντρας

Δημοσίευση 09/01/2012 - 14:01

Μάθετε τα δικαιώματα που έχετε σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος και προστατεύστε την τσέπη σας!

Έχει συμβεί σε όλους μας να αγοράσουμε ένα προϊόν και σύντομα να εμφανίσει προβλήματα στη λειτουργία του. Όταν, όμως, ζητήσουμε την επισκευή του χωρίς χρέωση, συμβαίνει ένα παράδοξο φαινόμενο: οι πωλητές και οι υπάλληλοι που ήταν τόσο χαμογελαστοί και καθησυχαστικοί κατά την αγορά του προϊόντος, αλλάζουν πλήρως πρόσωπο! Η πιο συνηθισμένη απάντηση τους είναι πως την τάδε λειτουργία ή το τάδε ελάττωμα «δεν το καλύπτει η εγγύηση». Αποτέλεσμα; Μας δίνουν τις εξής επιλογές: Είτε να πληρώσουμε για την επισκευή είτε να... ανεχθούμε την ελαττωματική λειτουργία εφ' όρου ζωής.

Ωστόσο, δεν είναι μόνο αυτές οι επιλογές μας. Ο Αστικός Κώδικας από το 2002 εναρμονίσθηκε με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και μας παρέχει ορισμένα δικαιώματα. Αν και λίγοι άνθρωποι τα γνωρίζουν, στην πραγματικότητα μπορεί να τα ασκήσει ο καθένας από εμάς! Διαβάστε για αυτά, ασκήστε τα και προστατέψτε την τσέπη σας!

1. Πότε ένα προϊόν θεωρείται «ελαττωματικό»;

«Ελαττωματικό» θεωρείται ένα προϊόν, σύμφωνα με τον Αστικό Κώδικα, όταν δεν έχει τις «συμφωνημένες ιδιότητες». Αυτό με απλά λόγια σημαίνει πως όταν αγοράζουμε ένα αντικείμενο, ο πωλητής μας το περιέγραψε ή μας ανέφερε συγκεκριμένες λειτουργίες του ή το διαφήμισε στην τηλεόραση ή τοποθέτησε καρτελάκι επάνω του με τις ιδιότητες του κλπ. Όλες αυτές οι πληροφορίες θεωρούνται «συμφωνημένες ιδιότητες». Αν έστω και μία από αυτές δε λειτουργεί στην εντέλεια, το προϊόν είναι σύμφωνα με το νόμο «ελαττωματικό».

2. Σε ποιον πρέπει να απευθυνθώ αν το προϊόν που αγόρασα είναι ελαττωματικό;

Αν αγοράσατε ένα προϊόν και αποδείχθηκε ελαττωματικό, έχετε τα δικαιώματα του Αστικού Κώδικα. Αυτά μπορείτε να τα ασκήσετε μόνοι σας, προφορικά ή γραπτά, χωρίς να χρειάζεται δικηγόρος.

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να επισκεφθείτε το κατάστημα αγοράς. Σύμφωνα με το νόμο, αυτοί είναι οι υπεύθυνοι να επανορθώσουν το ελάττωμα, γιατί αυτοί έχουν συνάψει τη «σύμβαση πώλησης» μαζί σας.

Αν για παράδειγμα αγοράσατε από τον Κωτσόβολο μία τηλεόραση Sony, αυτός που ευθύνεται για να επανορθώσει το ελάττωμα, είναι ο Κωτσόβολος, και όχι η Sony. Άρα, όταν μιλήσετε στους πωλητές στον Κωτσόβολο, αν αυτοί σας παραπέμψουν στη Sony, με την αιτιολογία ότι «ο κατασκευαστής παρέχει την εγγύηση και εμείς δεν φέρουμε καμία ευθύνη» αυτό είναι παράνομο! Ο λόγος είναι πως ο νόμος επιβάλλει σε οποιονδήποτε πουλάει κάτι, να αναλαμβάνει την ευθύνη για αυτό που πουλάει, ακριβώς επειδή κερδίζει μέσω αυτού.

3. Αν το προϊόν έχει «εγγύηση» σε ποιον πρέπει να απευθυνθώ;

Την εγγύηση συνήθως την παρέχουν οι κατασκευαστές των προϊόντων, πχ. η sony, η delonghi, η apple κλπ. Υπάρχει η παρανόηση πως αν ο κατασκευαστής μας παρέχει εγγύηση, είμαστε υποχρεωμένοι να απευθυνθούμε σε αυτόν, και όχι στο κατάστημα αγοράς. Αυτό είναι λάθος! Στην πραγματικότητα, η εγγύηση του κατασκευαστή λειτουργεί συμπληρωματικά, δηλαδή αποκτάτε ένα είδος «διπλής προστασίας»: έχετε το «δικαίωμα επιλογής» μεταξύ περισσότερων επιχειρήσεων που είναι και οι δύο υποχρεωμένες να επισκευάσουν το προϊόν.

Ας πάρουμε το παράδειγμα με την ελαττωματική τηλεόραση Sony που αγοράσατε από τον Κωτσόβολο. Έστω ότι ένα μήνα μετά την αγορά, η τηλεόραση δε λειτουργεί. Επιστρέφετε στον Κωτσόβολο και απαιτείτε να διορθώσουν την τηλεόραση, χωρίς να σας χρεώσουν τίποτα.
Αν σας παραπέμψουν στη Sony, εξηγείστε ευγενικά πως ο νόμος υποχρεώνει τον πωλητή, δηλαδή τον Κωτσόβολο, να διορθώσει το ελάττωμα. Το αν η Sony παρέχει μία έξτρα εγγύηση είναι θέμα άσχετο και απλά καθιστά εσάς πιο εξασφαλισμένους. Δεν αναιρεί τη νομική υποχρέωση του Κωτσόβολου να διορθώσει το ελάττωμα! Άρα, αν θέλει o Κωτσόβολος να κάνει χρήση της εγγύησης της Sony, μπορεί με δικά του έξοδα να στείλει την τηλεόραση στην αντιπροσωπεία της Sony. Εσείς, πάντως, δεν οφείλετε να πληρώσετε τίποτα απολύτως!

4. Τι δικαιώματα έχω αν αγόρασα ελαττωματικό προϊόν;

Ο Αστικός Κώδικας (άρθρο 540) προβλέπει πως ο αγοραστής έχει το δικαίωμα:
Α. Να απαιτήσει, χωρίς επιβάρυνσή του, τη διόρθωση ή αντικατάσταση του πράγματος με άλλο
Β. Να μειώσει το τίμημα
Γ. Να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση

Με απλά λόγια, συνεχίζοντας το παράδειγμα με την τηλεόραση, πηγαίνετε στον Κωτσόβολο και απαιτείτε να διορθώσουν την τηλεόραση. Αν η διόρθωση δε λύνει το πρόβλημα, μπορείτε να απαιτήσετε να σας την αντικαταστήσουν, δηλαδή να σας δώσουν άλλη τηλεόραση ίδιας μάρκας και μοντέλου.

Αν ισχυρισθούν πως δεν υπάρχει καμία άλλη ίδια τηλεόραση στο κατάστημα, τότε θα ασκήσετε το «δικαίωμα μείωσης του τιμήματος». Αυτό σημαίνει πως έχετε τη δυνατότητα να απαιτήσετε να σας επιστρέψουν ένα τμήμα από τα χρήματα που καταβάλατε, ώστε η νέα αξία να ανταποκρίνεται στην ελαττωματική τηλεόραση.

Αν, όμως, δεν επιθυμείτε να κρατήσετε την ελαττωματική τηλεόραση τότε μπορείτε να ασκήσετε το λεγόμενο «δικαίωμα υπαναχώρησης» από τη σύμβαση. Αυτό σημαίνει πως μπορείτε να πείτε «δηλώνω πως υπαναχωρώ από τη σύμβαση» και να επιστρέψετε την τηλεόραση απαιτώντας να σας επιστρέψουν τα χρήματα.

5. Μέσα σε πόσο χρόνο πρέπει να ασκήσω αυτά τα δικαιώματα;

Στο σημείο αυτό υπάρχουν ίσως οι μεγαλύτερες παρανοήσεις. Ο νόμος δίνει προθεσμία 2 χρόνια για να ασκήσετε όλα τα παραπάνω δικαιώματα. Αυτό σημαίνει πως από το νόμο έχετε εγγύηση απέναντι στο κατάστημα αγοράς για δύο χρόνια!

Πολλά καταστήματα εκμεταλλεύονται την άγνοια των πολιτών και θέτουν διάφορες προθεσμίες που τους...συμφέρουν και οι οποίες είναι τελείως παράνομες. Πχ.«εγγύηση μόνο για ένα χρόνο», «επιστροφή του προϊόντος μέσα σε 14 μέρες για να σας το αντικαταστήσουμε» κλπ. Αν το κατάστημα ισχυρισθεί κάτι τέτοιο, με ψυχραιμία εξηγείστε πως ο νόμος σας παρέχει τα δικαιώματα για δύο χρόνια και απειλείστε να τους καταγγείλετε.

Τέλος, σας παραθέτω τα παρακάτω τηλέφωνα για πιθανές καταγγελίες:
Ινστιτούτο Προστασίας Καταναλωτή 210 3632443
Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (Υπουργείο Ανάπτυξης) 1520
Ένωση Καταναλωτών-Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ) 210 3304444, 2310 257776

Τελευταία επεξεργασία από: DINFUN, 09/01/2012 - 14:02


#4   allos

allos

    iPH newbie

  • 53 μηνύματα
  • Φύλο: Άντρας

Δημοσίευση 09/01/2012 - 14:03

Αν δεν κανω τραγικο λαθος,δυστυχως επιστροφη χρηματων δε γινεται.

Στο Πλαισιο ρωτησες?


ρωτησα κ μ παν δεν γινεται. Αλλα δεν μου φαινεται ιδιαιτερα δικαιο εφοσων μου εδωσαν 2 φορες ελαττωματικο προιον και αποφασισα να παρω κατι αλλο. Εγω λεφτα τους εδωσα, δεν καταλαβαινω γιατι να ειναι τοσο περιεργο τ οτι θα δωσουν πισω λεφτα..

αναρωτιομουν μηπως δικαιουμαι την επιστροφη και απλα το καταστημα αποφευγει να μου την κανει. Μηπως δλδ μεσω του συνηγορου του καταναλωτη εχει νοημα να προσπαθησω.

#5   yell0wsoldi3r

yell0wsoldi3r

    iPH Honored Advanced Member

  • 1.391 μηνύματα
  • Twitter:@zax0s
  • Φύλο: Άντρας
  • Κινητό: Άλλο
  • Tablet:iPad mini

Δημοσίευση 09/01/2012 - 14:26

Ψαξ΄το φιλαρακι.

Συμφωνα με το post του DINFUN παραπανω,κατι πρεπει να γινεται.

#6   jimmakos

jimmakos

    iPH Community Leader

  • 10.183 μηνύματα
  • Φύλο: Άντρας
  • Κινητό: iPhone X
  • Tablet:iPad 2

Δημοσίευση 09/01/2012 - 18:46

Φίλε μου είμαι πελάτης στο Πλαίσιο πολλά χρόνια και με καρτέλα πελάτη βαρβάτη...Το λοιπόν, είχα πάρει ένα media player προβληματικό και το service τους το έβγαζε ότι ήταν τέλειο. Ούτε αντικατάσταση μου κάνανε ούτε χρήματα μου γυρίζανε.

Επειδή το κυνηγάω πολύ τα πράγματα όμως αν θυμάμαι καλά την 3 φορά που τους το είχα πάει πίσω μου είχε πει ο διευθυντής του καταστήματος ότι θα με πάρει εκείνος προσωπικά την τάδε μερα και ώρα να με ενημερώσει για την πορεία.

Πέρασαν 2 μέρες από τότε που είπε ότι θα με πάρει και εγώ από την πλευρά μου δεν τους πήρα.

Την 3 μέρα λοιπόν από τότε που με είχε πάρει παίρνω στα κεντρικά και ρωτάω με πολύ όμορφο τρόπο αν τα καταστήματα τους καλύπτονται από ISO...

Μην στα πολυλογώ μετά από μισή ώρα με πήραν τηλ και μου είπαν να πάω να πάρω ότι θέλω η τα χρήματα μου.
Once You Go Mac You Never Go Back

#7   allos

allos

    iPH newbie

  • 53 μηνύματα
  • Φύλο: Άντρας

Δημοσίευση 09/01/2012 - 21:01

Φίλε μου είμαι πελάτης στο Πλαίσιο πολλά χρόνια και με καρτέλα πελάτη βαρβάτη...Το λοιπόν, είχα πάρει ένα media player προβληματικό και το service τους το έβγαζε ότι ήταν τέλειο. Ούτε αντικατάσταση μου κάνανε ούτε χρήματα μου γυρίζανε.

Επειδή το κυνηγάω πολύ τα πράγματα όμως αν θυμάμαι καλά την 3 φορά που τους το είχα πάει πίσω μου είχε πει ο διευθυντής του καταστήματος ότι θα με πάρει εκείνος προσωπικά την τάδε μερα και ώρα να με ενημερώσει για την πορεία.

Πέρασαν 2 μέρες από τότε που είπε ότι θα με πάρει και εγώ από την πλευρά μου δεν τους πήρα.

Την 3 μέρα λοιπόν από τότε που με είχε πάρει παίρνω στα κεντρικά και ρωτάω με πολύ όμορφο τρόπο αν τα καταστήματα τους καλύπτονται από ISO...

Μην στα πολυλογώ μετά από μισή ώρα με πήραν τηλ και μου είπαν να πάω να πάρω ότι θέλω η τα χρήματα μου.


Φίλε μου, έχουμε κ' εμείς πολύ βαρβάτη καρτέλα πελάτη στο Πλαίσιο και παρολ' αυτά υπήρξαν απαράδεκτοι με διάφορα θέματα. Είμαι πλήρως απογοητευμένος αλλά καλύτερα να μην επικεντρωθώ εκεί γιατί δεν ξέρω αν απαγορεύεται στο φορουμ και αποτελεί δυσφήμιση ή ο,τιδήποτε.
Θέλω να επικεντρωθώ σ'αυτό με το ISO που είπες. Μήπως μπορείς να εξηγείς λίγο πιο λεπτομερώς; Γιατί αν πάρω τηλ αυριο και τους πω για ISO δεν θα ξερω που θελω να καταληξω :P

#8   jimmakos

jimmakos

    iPH Community Leader

  • 10.183 μηνύματα
  • Φύλο: Άντρας
  • Κινητό: iPhone X
  • Tablet:iPad 2

Δημοσίευση 09/01/2012 - 22:07

Το ISo ας το πούμε είναι πιστοποίηση καλής λειτουργείας της επιχείρησης και το κατα πόσο μένει ευχαριστημένος ο πελάτης. Απο την στιγμή που όπως λες έχεις παράπονα μπορείς να το επικαλεστεις και να τους πεις ότι θες να κάνεις παράπονα. Μην σου πουν να τους στείλεις mail και τέτοια. Τα πιστοποιημένα κατάστηματα πρέπει να έχουν χαρτί παραπόνων πράγμα που στο Πλαίσιο δεν υπάρχει παρόλο που έχει πιστοποίηση iso.
Once You Go Mac You Never Go Back

#9   techplastic

techplastic

    iPH Member

  • 294 μηνύματα
  • Φύλο: Άντρας
  • Κινητό: Άλλο
  • Tablet:Άλλο

Δημοσίευση 09/01/2012 - 22:31

Eίναι αυτά τα καταστήματα "φραγκορουφήχτρες"!!Να τα πέρνουν μια χαρά ξέρουν,με το χαμόγελο πάντα,αν γίνει κάτι όμως και ο πελάτης δικαίως τα απαιτεί πίσω δεν τα δίνουν.
Έτσι πήγα να την πάθω και εγώ πρίν 2 χρόνια στο media markt,είχε πάθει ένα θέμα το λάπτοπ μου και τάχε παίξει.Έκανα το λάθος και πήγα μια μέρα στο media markt και περιέγραψα την κατάσταση στον υπάλληλο στο τμήμα με τα λάπτοπ.Ο υπάλληλος αντί να μου πεί να πάω σε τεχνικό "έπαιξε" το ρόλο του τεχνικού και μου είπε με απίστευτη σιγουριά πως το πρόβλημα είναι στο τροφοδοτικό.Με φόρτωσε λοιπόν με ένα τροφοδοτικό 80 ευρώ,του λέω "σίγουρα είναι αυτό?",ναί μου λέει όλα καλά θα πάνε.Ερχόμενος στο σπίτι και πιστεύοντας οτι όλα θα πάνε καλά,βάζω το τροφοδοτικό και.........τίποτα.... :blink: .Λέω κοίτα να δείς που έγινε λαλακία....Την επόμενη μέρα πάω πάλι στο media markt και ζητάω τα λεφτά μου πίσω,ο υπάλληλος δεν δούλευε εκείνη την μέρα,μου είπαν τα κλασικά δεν γίνεται και πρέπει να πάρω κάτι άλλο.....ε πολύ απλά φωνάζω τον υπεύθυνο και του λέω με ήρεμο και ευγενικό τρόπο οτι δεν γίνεται ο υπάλληλος να με βάζει να αγοράσω κάτι το οποίο κατά τα λεγόμενά του θα λύσει το πρόβλημα που έχω και εγώ να τον πιστεύω και να μπώ στην διαδικασία να το πληρώσω.Εκεί κατάλαβε πως ήταν λάθος δικό τους και μου έδωσαν τα λεφτά πίσω.




Χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα: 1

0 μέλη, 1 επισκέπτες, 0 ανώνυμοι χρήστες