Έρευνα ικανοποίησης χρηστών iPad


By
Posted on Thursday July 1st, 2010 / 18:00

Έρευνα για το iPad: 6.000 χρήστες και η γνώμη τους για το tablet της Apple

Το Technologizer δημοσιεύει μία ενδιαφέρουσα έρευνα που διεξήχθη σε 6.000 κατόχους του iPad.

Τα αποτελέσματα της έρευνας συμβαδίζουν με την δική μας άποψη (βλ. iPad – 1ο ελληνικό review): το iPad ικανοποιεί τους χρήστες του. Πολύ.

Πριν παραθέσουμε τα αναλυτικά αποτελέσματα της έρευνας, λίγα στοιχεία για τους συμμετέχοντες:

  • Το 62% διαθέτουν το Wi-Fi model – απόλυτα λογικό καθώς είναι φτηνότερο ενώ κυκλοφόρησε και νωρίτερα.
  • 71% είναι κάτοικοι των Ηνωμένων Πολιτειών- η πρώτη χώρα στην οποία διατέθηκε το iPad.
  • 33% είναι early adopters. Απέκτησαν το iPad στις 3 Απριλίου, την 1η ημέρα διάθεσης του.

  • 82% διαθέτουν υπολογιστή Mac ενώ ένα 10% χρησιμοποιεί και Mac και Windows PC. Το ποσοστό αυτών που χρησιμοποιούν αποκλειστικά Windows είναι μόλις 8%.
  • Οι περισσότεροι εκ των συμμετασχόντων ενδέχεται να διαθέτουν ένα iPhone σε ποσοστό παρόμοιο με αυτό των Mac. Συσκευές όπως Kindle, BlackBerrie, Android phones είναι αρκετά πίσω στις προτιμήσεις τους.

Οι συμμετέχοντες που διαθέτουν το 3G iPad, δηλώνουν σε ποσοστό 59% ότι είναι πολύ ευχαριστημένοι ενώ ένα 15% δηλώνει σχετικά ευχαριστημένο. Το 22% δηλώνει ουδέτερο ενώ μόλις το 4% είναι δυσαρεστημένο.

Όσον αφορά τις τιμές των data plans (συμβόλαια δεδομένων) το 36% των κατόχων 3G iPad δηλώνουν αρκετά/απόλυτα ικανοποιημένοι. Το ποσοστό απόλυτης δυσαρέσκειας είναι μόλις 3%.

Στο chart που ακολουθεί βλέπουμε την βαθμολογία των προ-εγκατεστημένων εφαρμογών του iPad αλλά και της σουίτας iWork της Apple.

Οι περισσότερες εφαρμογές βαθμολογούνται με ενθουσιασμό από τους χρήστες με φωτεινή εξαίρεση το Notes.app το οποίο σημειώνει τα χαμηλότερα επίπεδα ικανοποίησης. Οι εφαρμογές του iWork (Pages, Numbres, Keynote) συγκεντρώνουν αρκετά καλή βαθμολογία ωστόσο υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης.

Αναφορικά με τα γενικά χαρακτηριστικά του iPad (ταχύτητα, διάρκεια μπαταρίας, χρηστικότητα κ.α) το ποσοστό ικανοποίησης ήταν για ακόμη μία φορά πολύ μεγάλο.

Το 79% δηλώνει απόλυτα ικανοποιημένο με την διάρκεια της μπαταρίας ενώ το 60% δηλώνει απόλυτα ικανοποιημένο από την ταχύτητα της συσκευής. Όσον αφορά τα προβλήματα με το WiFi, για τα οποία είχε γίνει μεγάλος ντόρος τις πρώτες ημέρες κυκλοφορίας του iPad, μόλις το 8% των ερωτηθέντων δηλώνει δυσαρεστημένο από την λειτουργία του.

Αναφορικά με τα χαρακτηριστικά τα οποία δεν συμπεριλήφθηκαν στο iPad, οι ερωτηθέντες ήταν περισσότερο επικριτικοί. Το παρακάτω διάγραμμα μας δείχνει ότι οι χρήστες επιθυμούν την προσθήκη χαρακτηριστικών όπως δυνατότητες εκτύπωσης, μπροστινή κάμερα αλλά και θύρα για κάρτες μνήμης (!).

Σχετικά με την δυνατότητα του iPad να μεγενθύνει (x2) τα iPhone apps ώστε να καταλαμβάνουν περισσότερο χώρο στην οθόνη του, το 51% των ερωτηθέντων χρηστών δεν είναι καθόλου ικανοποιημένο από την υλοποίηση της Apple.

Όσον αφορά τη διαδικασία έγκρισης των εφαρμογών στο App store οι χρήστες δηλώνουν δυσαρεστημένοι σε αρκετά μεγάλο ποσοστό.

Όπως είδαμε παραπάνω, οι χρήστες δηλώνουν αρκετά δυσαρεστημένοι με τη διαδικασία έγκρισης του App store, ωστόσο αυτό δεν έχει καμία επίπτωση στην γνώμη τους για την λειτουργία του ηλεκτρονικού καταστήματος καθώς στην συντριπτική τους πλειοψηφία δηλώνουν ευχαριστημένοι πελάτες (97%).

Flash. Ο μεγάλος χαμένος για τον οποίο έχουν γραφτεί αμέτρητα άρθρα τους τελευταίους μήνες. Το 69% των χρηστών iPad δηλώνει ότι δεν του λείπει, 24% το θεωρεί μικρή απώλεια ενώ μόλις το 3% θεωρεί απαράδεκτη την έλλειψη του.

Στο ερώτημα “Μπορεί το iPad να αντικαταστήσει τον υπολογιστή σας;” το 73% δηλώνουν ότι πλέον χρησιμοποιούν το iPad συχνά για εργασίες τις οποίες μέχρι πριν πραγματοποιούσαν μέσω του Η/Υ.

Στην ερώτηση “Πόσο συχνά χρησιμοποιείτε το iPad στη θέση του Smartphone σας;” το 61% απάντησε ότι το χρησιμοποιεί πολύ συχνά, παρόλο που το iPad αδυνατεί να πραγματοποιήσει κλήσεις.

Γενικεύοντας την ερώτηση, οι χρήστες δήλωσαν σε ποσοστό 98% ότι είναι ικανοποιημένοι (απόλυτα, πολύ ή λίγο) από το iPad τους ενώ μόλις το 2% φέρεται δυσαρεστημένο από την αγορά του.

‘Όσον αφορά την σχέση τιμής/αξίας του iPad, το 64% δηλώνει ότι είναι πολύ υψηλή, 32% πιστεύει ότι είναι αρκετά καλή ενώ μόλις το 3% θεωρεί ότι η τιμή δεν ανταποκρίνεται στην αξία της συσκευής.

[via]

Συζήτηση στο forum: iPad survey

About Vasilis Ananiadis

Ο ζωντανός θρύλος της Ελληνικής blogόσφαιρας, ο αβυσσαλέος master του SEO, o πρίγκηπας των Social Media, ο τυφώνας των Web Startups, ο οργασμός της ιντερνετικής επιτυχίας. Τώρα και στο twitter: @vananiadis




One Response to “Έρευνα ικανοποίησης χρηστών iPad”

  1. […] This post was mentioned on Twitter by iPhoneHellas. iPhoneHellas said: Έρευνα ικανοποίησης χρηστών iPad: Έρευνα για το iPad: 6.000 χρήστες και η γνώμη τους για το… http://goo.gl/fb/aVTzV […]