Προβλήματα με το νέο μοντέλο των συνδρομών για την Apple


By
Posted on Tuesday February 22nd, 2011 / 13:25

Μετά την ανακοίνωση της νέας υπηρεσίας των συνδρομών στο App Store πριν από λίγες μέρες πολλοί ήταν αυτοί που εξέφρασαν την δυσαρέσκειά τους για το μοντέλο της Apple τόσο στον οικονομικό τομέα αλλά και στο περιεχόμενο. Οι κανόνες της Apple απλοί: εάν επιθυμείς να προσφέρεις συνδρομητικό περιεχόμενο εκτός εφαρμογής μπορείς να κρατήσεις το 100% των κερδών αλλά πρέπει ταυτόχρονα να προσφέρεις την ίδια ή καλύτερη συνδρομή και μέσω in-app subscriptions όπου η Apple θα κρατάει το 30%

Τα δύο προβλήματα αυτής της ανακοίνωσης αφορούν αρχικά το ποσοστό του 30%. Όλοι με έκπληξη απόρησαν με την απόφαση αυτή της Apple αμφισβητώντας τη βιωσιμότητα  των συνδρομών. Ωστόσο, η Apple από την εποχή που πρωτοάνοιξε το App Store και αργότερα με τα in-app purchases ακολουθεί την ίδια πολιτική του 30%, οπότε κάτι τέτοιο δεν ήταν καθόλου παράξενο. Aντίθετα, όταν μέχρι το τέλος του 2010 η Amazon, η οποία έφερε πρώτη στην αγορά τις ψηφιακές συνδρομές, διατηρούσε μέχρι και το 70% (!) των συναλλαγών, δηλαδή πάνω από το διπλάσιο από αυτό της Apple,  κανείς δεν είπε τίποτα. Επίσης, η Google μια μέρα μετά την ανακοίνωση της Apple λάνσαρε και αυτή τη δική της -πάντα πιο «ανοιχτή»- πρόταση στο συνδρομητικό μοντέλο με το OnePass, που επιτρέπει στον πάροχο να διατηρήσει το 100% της συναλλαγής.

Η «παγίδα» σε αυτό, όμως, αφορά τα προσωπικά δεδομένα του χρήστη τα οποία είναι ελεύθερα σε κάθε διαφημιστή στο μοντέλο της Google (ένα γενικότερο «χαρακτηριστικό» του Android) ενώ αντίθετα η Apple έχει δηλώσει σαφώς ότι δεν θα κοινοποιήσει κανένα προσωπικό στοιχείο σε κανέναν. Μάλιστα, αυτή της η απόφαση έχει προκαλέσει την αντίδραση των παρόχων αφού υποστηρίζουν ότι αυτά τα δεδομένα είναι εξαιρετικής σημασίας για την προσφορά των υπηρεσιών τους. Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι γενικότερα οι χρήστες iOS συσκευών δείχνουν μια προθυμία στο να πληρώνουν τις εφαρμογές που κατεβάζουν κάτι που σημαίνει ότι οι πάροχοι δεν κινούνται «στα τυφλά»

Ένα δεύτερο σημείο της αντίδρασης των παρόχων αφορά το είδος του περιεχομένου που απαιτείται να υπάρχει in-app συνδρομή. Συγκεκριμένα, υπάρχει η κατηγορία του περιεχομένου, δηλαδή ψηφιακές εφημερίδες, περιοδικά κτλπ, αλλά και η κατηγορία SaaS (software as a service), δηλαδή εφαρμογές όπως το Dropbox που προσφέρουν κάποιες περισσότερες δυνατότητες μέσω μιας συνδρομής.

Χτες κοινοποιήθηκε η απόρριψη μιας νέας εφαρμογής με το όνομα Readability εξαιτίας αυτής της αμφιλεγόμενης διάκρισης, όπως ισχυρίζονται. Οι developers αποφάσισαν να κάνουν το λάθος να γνωστοποιήσουν με ανοιχτή επιστολή προς την Apple αυτή την απόρριψη και να εκφράσουν τη δυσαρέσκειά τους. Ωστόσο, αυτά που υποστηρίζουν οι δημιουργοί της εφαρμογής είναι ολίγον τι παράλογα:

Η εφαρμογή τους προσφέρει μέσω συνδρομής $5/μήνα την δυνατότητα στους χρήστες να διαβάζουν άρθρα χωρίς διαφημίσεις και περιττά στοιχεία (κάτι σαν το Instapaper). Οι δημιουργοί της εφαρμογής πιστεύουν ότι προσφέρουν SaaS περιεχόμενο αλλά αυτό στην πραγματικότητα είναι συζητήσιμο αφού ουσιαστικά προσφέρουν περιεχόμενο. Μάλιστα, το συνδρομητικό τους μοντέλο, το οποίο χαρακτηρίζουν «μοναδικό» (!), περιλαμβάνει ένα 30% μερίδιο για αυτούς και το υπόλοιπο 70% να πηγαίνει κατευθείαν στους συντάκτες των άρθρων. Σας θυμίζει κάτι;

Ο Steve Jobs φέρεται να έχει απαντήσει σε e-mail αναγνώστη σχετικά με το θέμα αυτό δηλώνοντας ξεκάθαρα ότι οι συνδρομές δημιουργήθηκαν για εφαρμογές περιεχομένου και όχι εφαρμογές Saas

We created subscriptions for publishing apps, not SaaS apps.

Sent from my iPhone

Ας ελπίσουμε οι όποιες διευκρινίσεις να δοθούν πολύ σύντομα για να αποφευχθούν περισσότερες παρεξηγήσεις.

[via]

Σχολιασμός στο forum: Προβλήματα με το νέο μοντέλο των συνδρομών για την Apple

About Harry Souris

Apple news, reviews and opinion. Guitar geek. Editor of iPhoneHellas.gr, MacUser.gr & TechGear.gr.

Follow me on twitter and facebook




One Response to “Προβλήματα με το νέο μοντέλο των συνδρομών για την Apple”

  1. […] This post was mentioned on Twitter by iPhoneHellas and iPhone Hellas, Souris Harris. Souris Harris said: Προβλήματα με το νέο μοντέλο των συνδρομών για την Apple: Μετά την ανακοίνωση της νέας… http://t.co/jqLoQSC #fb […]