H Apple καταργεί την πρόσβαση στο UDID στο iOS 5


By
Posted on Saturday August 20th, 2011 / 12:36

Με την κυκλοφορία της beta 6 του επερχόμενου iOS 5 προστέθηκε μια πολύ ενδιαφέρουσα υποσημείωση στα χαρακτηριστικά που αφορά το UDID της συσκευής.

To UDID μιας συσκευής (Unique Device Identifier) είναι ένας μοναδικός αριθμός που αντιπροσωπεύει κάθε συσκευή. Με την κυκλοφορία του iOS 5, λοιπόν, θα καταργηθεί η πρόσβαση σε αυτόν τον αριθμό δημιουργώντας κατά συνέπεια σοβαρά προβλήματα στους developers και στα στατιστικά στοιχεία εφαρμογών και διαφημιστικών δικτύων.

Συγκεκριμένα, η πλειοψηφία των εφαρμογών καθώς και τα διαφημιστικά δίκτυα χρησιμοποιούν αυτούς τους αριθμούς για να συλλέγουν πάρα πολλά στοιχεία σχετικά με τη χρήση της κάθε εφαρμογής. Η Apple ζητά τώρα από τους developers να αναλάβουν οι ίδιοι τη δημιουργία αυτών των μοναδικών αναγνωριστικών αριθμών προξενώντας πονοκέφαλο στις διαφημιστικές που μάλλον πρέπει να ξεκινήσουν από την αρχή.

Ο λόγος που γίνεται αυτό αφορά την προσωπική ασφάλεια και το απόρρητο του χρήστη. Το τελευταίο διάστημα αρκετοί developers και η Apple έχουν δεχθεί αγωγές σχετικά με τον τρόπο χρησιμοποίησης των UDID. Αν και δεν υπάρχει τρόπος να βρουν πχ το όνομά σας μέσω του UDID της συσκευής σας μπορούν να σας παρέχουν διαφημίσεις ανάλογα με το τί κάνετε στο κινητό.

Απ’ ότι φαίνεται η Apple δεν θέλει αυτόν τον πονοκέφαλο υπόψιν της και προχωρά στην κατάργησή του. Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε εάν κάτι τέτοιο θα ισχύσει και στην τελική έκδοση του iOS 5 και με ποια μορφή αλλά μάλλον προς τα κει πάει το θέμα.

Όπως αναφέρει και ο John Gruber του Daring Fireball η Apple θέλει πιθανότατα να καυχηθεί για το βαθμό ασφαλείας που παρέχει το iOS 5 καθώς σε αντίστοιχη περίπτωση η Google δεν πρόκειται ποτέ να δεχθεί να κάνει κάτι τέτοιο αφού ολόκληρο το Android έχει χτιστεί για να κερδίζει η Google χρήματα από τις διαφημίσεις.

Σχολιασμός στο forum

[via MacRumors]

About Harry Souris

Apple news, reviews and opinion. Guitar geek. Editor of iPhoneHellas.gr, MacUser.gr & TechGear.gr.

Follow me on twitter and facebook

Tags:




Comments are closed.