Περισσότεροι από 110.000 άνθρωποι στην Ελλάδα και σχεδόν 2,5 εκατ. παγκοσμίως δημιούργησαν το πρώτο παγκόσμιο σημείο αναφοράς για την έρευνα κατά της άνοιας παίζοντας Sea Hero Quest, το πρώτο Mobile Game που βοηθάει τους επιστήμονες να κατανοήσουν πώς πλοηγείται ο ανθρώπινος εγκέφαλος στο χώρο. Η ερευνητική ομάδα παρουσίασε τα αρχικά αποτελέσματα από την ανάλυση των δεδομένων που συνέλεξε το παιχνίδι στο Διεθνές Συνέδριο Εφαρμοσμένων Nευροεπιστημών στο Σαν Ντιέγκο.
Στο Sea Hero Quest συμμετείχαν άνθρωποι κάθε ηλικίας, άντρες και γυναίκες, από όλο τον κόσμο. Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν στο Σαν Ντιέγκο, τα αρχικά ευρήματα καταδεικνύουν ότι οι ικανότητες πλοήγησής μας στο χώρο αρχίζουν να φθίνουν από την ενηλικίωσή μας, στα 19 έτη, και ότι συνεχίζουν την φθίνουσα πορεία τους καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής μας. Ενδεικτικά, οι 19χρονοι είχαν 74% πιθανότητα να βρουν το στόχο κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, με το ποσοστό να μειώνεται στο 46% στην ηλικία των 75 χρόνων. Κάτι που έρχεται σε αντίθεση με παλαιότερες μελέτες μικρότερης κλίμακας, με δείγμα περίπου 100 ατόμων, βάσει των οποίων τέτοια πτώση αναμενόταν σε μεγαλύτερες ηλικίες.
Τα ευρήματα καταδεικνύουν, επίσης, ότι οι περιοχές του εγκεφάλου που είναι απαραίτητες για την πλοήγηση πιθανά να είναι και πιο ευάλωτες στην άνοια σε σχέση με τις περιοχές που ελέγχουν τη μνήμη. Επομένως μπορεί πλέον να καταστεί δυνατό να διαγνωστούν τα πρώτα συμπτώματα της άνοιας πολύ πριν εμφανιστούν τα δείγματα απώλειας μνήμης. Αυτό με τη σειρά του θα επιτρέψει τη διάγνωση και θεραπεία των ασθενών πολύ πιο έγκαιρα με φαρμακευτικές ή μη φαρμακευτικές αγωγές.
Από την ανάλυση του παιχνιδιού καταδεικνύεται επίσης ότι οι άνδρες επιστρατεύουν διαφορετικές στρατηγικές πλοήγησης στο χώρο από τις γυναίκες. Βασικές διαφορές εντοπίστηκαν και μεταξύ κρατών, με τις χώρες της βόρειας Ευρώπης (Φιλανδία, Σουηδία, Νορβηγία, Δανία) να εμφανίζουν αξιοσημείωτες ικανότητες πλοήγησης σε σχέση με τις υπόλοιπες 193 εθνικότητες που συμμετείχαν στο δείγμα.
«Τα ευρήματα του παιχνιδιού έχουν τεράστια δυναμική ώστε να υποστηρίξουν ζωτικές εξελίξεις στη μελέτη της άνοιας. Η δυνατότητα να διαγνωστεί η ασθένεια σε πρώιμο στάδιο, προτού οι ασθενείς εμφανίσουν δείγματα απώλειας μνήμης, θα αποτελούσε ορόσημο. Η έρευνα αυτή μας δίνει λοιπόν την ευκαιρία να κάνουμε ουσιαστική διαφορά στις ζωές χιλιάδων ανθρώπων που ζουν με άνοια, αλλά και όσων διατρέχουν τον κίνδυνο να εμφανίσουν μελλοντικά την ασθένεια», εξηγεί ο Δρ. Hugo Spiers από το University College του Λονδίνου (UCL) που έχει τεθεί επικεφαλής της ανάλυσης των δεδομένων που έχουν συλλεγεί μαζί με τον Δρ. Michael Hornberger, Καθηγητή της Εφαρμοσμένης Έρευνας για την Άνοια στο Πανεπιστήμιο East Anglia (UEA).
Το επόμενο βήμα του Sea Hero Quest είναι η προσαρμογή του για χρήση σε κλινικές συνθήκες. Στο πλαίσιο αυτό, μπορεί να χρησιμοποιηθεί υποστηρικτικά στην έγκαιρη διάγνωση της άνοιας, αλλά και να βοηθήσει στη θεραπεία ανθρώπων που υποφέρουν από αυτή. Θα μπορούσε, ακόμα, να χρησιμοποιηθεί σε δοκιμές φαρμάκων για την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των φαρμακευτικών αγωγών. Η ανάλυση των δεδομένων θα συνεχιστεί και, για να ολοκληρωθεί πλήρως, εκτιμάται ότι θα χρειαστούν δύο χρόνια.
«Η ψηφιοποίηση ανοίγει νέους δρόμους προόδου στη δημόσια υγεία, και όχι μόνο. Το Sea Hero Quest αποδεικνύει στην πράξη ότι με την τεχνολογία και την καινοτομία μπορούμε να βοηθήσουμε το συνάνθρωπο. Ευχαριστούμε θερμά τους 110.000 ανθρώπους στην Ελλάδα που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της COSMOTE, κατέβασαν το παιχνίδι στο κινητό ή το tablet τους και κατέταξαν τη χώρα μας ανάμεσα σε εκείνες με τη μεγαλύτερη συνεισφορά βάσει πληθυσμού στην παγκόσμια έρευνα», δήλωσε η Executive Director Εταιρικής Επικοινωνίας Ομίλου ΟΤΕ, κα Ντέπη Τζιμέα.
Η άνοια απασχολεί εκατομμύρια συνανθρώπους μας στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο. Σύμφωνα με στοιχεία της Παγκόσμιας Εταιρείας Νόσου Alzheimer (ADI), 197.000 άνθρωποι είχαν άνοια το 2015 στην Ελλάδα, ενώ προβλέπεται ο αριθμός αυτός να φτάσει στις 354.000 το 2050. Σε παγκόσμιο επίπεδο, η άνοια αναμένεται να επηρεάσει 135 εκατ. ανθρώπους μέχρι το 2050.
Σχολιασμός στο forum
More from Appstore
Πώς να ενεργοποιήσετε το Dark Mode στο Facebook Messenger
Αν και δεν έχει έχει ανακοινωθεί επίσημα από το Facebook, μπορείτε να ενεργοποιήσετε το Dark Mode στο Facebook Messenger, με έναν πολύ απλό τρόπο: Ανοίξτε μια συνομιλία σας με οποιαδήποτε επαφή σας στο Facebook Messenger και αποστείλτε το emoji του φεγγαριού (🌙). Αμέσως, θα σας εμφανιστεί …
Netflix: Η λειτουργία των Έξυπνων Λήψεων (Smart Downloads) τώρα διαθέσιμη και για χρήστες iOS!
Το Netflix δίνει τώρα τη δυνατότητα και στους χρήστες iOS να χρησιμοποιούν τη λειτουργία Έξυπνων Λήψεων, η οποία διαγράφει ένα επεισόδιο αφότου ο χρήστης το έχει παρακολουθήσει και μετά αυτόματα κατεβάζει το επόμενο, μόλις η συσκευή συνδεθεί σε δίκτυο Wi-Fi. Η λειτουργία των Έξυπνων Λήψεων είναι διαθέσιμη για …
Netflix: Νέα λειτουργία διαμοιρασμού σε Instagram Stories
Τώρα μπορείς να μοιραστείς απευθείας από το Netflix app την αγαπημένη σου σειρά ή ταινία στα Instagram Stories σου! Το νέο αυτό feature είναι τώρα διαθέσιμο για συσκευές iPhone, όπως και όλες τις συσκευές που χρησιμοποιούν λειτουργικό iOS. Σε όλους έχει τύχει να έχουμε κάποιον φίλο που να ζητάει …
To Netflix καταργεί την πληρωμή νέων συνδρομών από την iOS εφαρμογή για να αποφύγει το “χαράτσι” της Apple
Η Epic Games εξέφρασε τη δυσαρέσκεια της για το μοντέλο διανομής των κερδών στα Google Play Store, App Store και Steam πρώτα αποσύροντας τα παιχνίδια της και έπειτα με τη δημιουργία δικού της καταστήματος (Epic Games Store). Δεν είναι, όμως, …
Νέα αναβάθμιση για την εφαρμογή Συντομεύσεις (Shortcuts.app) της Apple με πολλές επιδιορθώσεις σφαλμάτων
Μαζί με την κυκλοφορία του iOS 12.1.1 η Apple έδωσε και μία σημαντική αναβάθμιση για την εφαρμογή Συντομεύσεις (Shortcuts.app): Τι νέο υπάρχει στην εφαρμογή Συντομεύσεις 2.1.2 Προστέθηκε η ενέργεια «Δημοσίευση στο Tumblr» Η ενέργεια «Λήψη χρόνου μεταξύ ημερομηνιών» μπορεί πλέον να …
1 Comment
[…] [via iPhonehellas.gr] […]