Ένα ενδιαφέρον άρθρο από το Gizmodo.gr το οποίο αναλύει σε ποιά αγορά απευθύνεται το iPad και με ποιό σκεπτικό αναπτύχθηκε:
Ο στόχος του iPad δεν είναι να αντικαταστήσει το netbook σας ή να σας κάνει να μετανιώσετε για τα χρήματα που ξοδέψατε για το Kindle. Εάν είστε ικανοποιημένοι από αυτά, τότε δύσκολα θα κινηθείτε προς την απόκτηση του iPad. Όμως, για τα εκατομμύρια των ανθρώπων που δεν έχουν ακολουθήσει αυτή τη μόδα, και έχουν τα χρήματα και το ενδιαφέρον για μια συσκευή που βρίσκεται κάπου ανάμεσα σε τηλέφωνο και υπολογιστή, το iPad μπορεί να φανεί αρκετά ελκυστικό.
250 Εκατομμύρια iPods Νωρίτερα…
Όταν κυκλοφόρησε το πρώτο iPod, ο στόχος δεν ήταν να αρπάξει τους πελάτες της Creative και της Archos, που αντιμαχούσαν με τα players τους των 6GB. Στην Apple ήθελαν να απευθυνθούν σε όλους τους υπόλοιπους. Μάλιστα, πολλοί ισχυρίζοταν ότι η Archos είχε καλύτερη συσκευή από την Creative και την Apple! Όμως, η ιστορία έδειξε πως όταν έγινε η εκτόξευση της αγοράς των pocket media player, η Apple πήρε παραπάνω από το μισό μερίδιο στην αγορά και διατηρήθηκε εκεί για σχεδόν μία δεκαετία.
Όταν κυκλοφόρησε το iPhone, οι χρήστες του BlackBerry το απέφυγαν και σίγουρα ακόμα αγοράζουν BlackBerries (και γιατί όχι, αφού το σημερινό BlackBerry παραμένει αξιόλογο και δεν έχει μεγάλη διαφορά από το αντίστοιχο του 2007). Το θέμα είναι ότι το iPhone δεν σχεδιάστηκε για να κερδίσει τους ανθρώπους που ήδη ήξεραν τι ήθελαν από ένα smartphone, αλλά για να πείσει αυτούς που κυκλοφορούν με κινητά Samsung και LG παρόμοιας τεχνολογίας ότι υπάρχει κάτι περισσότερο από αυτό που φαντάζονται ή χρησιμοποιούν. Και φυσικά, η ιδέα δούλεψε.
Αυτή τη στιγμή τα iPhone κατέχουν το μισό των πωλήσεων κινητών από την AT&T και μπορείτε να στοιχηματίσετε ότι οι WinMo, Palm και BlackBerry μαζί δεν πουλούσαν τόσο πριν την κυκλοφορία του iPhone. Παγκόσμια, η αγορά των smartphones μετατράπηκε από εξειδικευμένη για κοστουμάτους τύπους σε μία αγορά που διαθέτει περισσότερα από 180 εκατομμύρια συσκευές τον χρόνο, επισκιάζοντας ολόκληρη την αγορά των notebook, το 20% της οποίας είναι netbooks. Βέβαια, το iPhone δεν είναι ο μόνος υπεύθυνος για αυτή την ανάπτυξη, αλλά η δημοτικότητα του άνοιξε πολλές πόρτες σε αυτή την κατηγορία. Αν αμφιβάλλετε ρίξτε μια ματιά στις δηλώσεις οποιουδήποτε ασχολείται με την παραγωγή/πώληση/marketing των Droids ή Palm Pres.
Θα μπορούσε να αναρωτηθεί κάποιος, ‘’Αυτές είναι οι επιτυχίες της Apple, τι γίνεται με τις αποτυχίες;’’ Στη δεύτερη θητεία του Steve Jobs, δεν υπάρχουν πολλές. Η μόνη στάσιμη κίνηση είναι το Apple TV, πιθανόν επειδή η Apple ανακάλυψε μετά την κυκλοφορία του ότι δεν υπάρχει μεγάλη αγορά για τέτοιο προϊόν, αλλά ούτε και ανταγωνισμός από άλλες μεγάλες εταιρίες. Το Apple TV παραγκωνίστηκε από τα Blu-ray players με δυνατότητα σύνδεσης, τα home-theater PCs και τα HD video players, και δυστυχώς μέχρι σήμερα είναι απελπιστικά μοναδικό προϊόν.
Πως καταφέρνεις να μάθεις αν υπάρχει δυνατότητα για κάποιο προϊόν στην αγορά; Ρωτάς τον Steve Ballmer, CEO της Microsoft (χεχε…).
Business Time
Μία διάσημη ατάκα του Steve Ballmer είναι η εξής ‘’Δεν αξίζει να εισέλθεις σε μια δουλειά εάν η δυναμική των πωλήσεων είναι μικρότερη των 50 εκατομμυρίων μονάδων’’. Για αυτό ο Ballmer είναι ευχαριστημένος με την αγορά των φορητών media players και των κονσόλων παιχνιδιών και φυσικά κοροιδεύει την αγορά των ebook readers. Η Microsoft μπορεί να μην πουλήσει 50 εκατομμύρια Zunes, αλλά αξίζει να συμμετέχει.
Να είστε σίγουροι ότι και στην Apple σκέφτονται έτσι. Μπορεί να διαφωνείτε, αλλά παρά τη μεγάλη κλίση της στην καινοτομία, η Apple είναι πολύ πιο συντηρητική από την Microsoft. Το Apple TV φαίνεται σαν μια παραφωνία, αλλά χωρίς να κάνει τεράστιες αλλαγές στο hardware και με λίγα μικρά software updates σίγουρα δεν μπορεί κανείς να κατηγορήσει την Apple για άσκοπες χρηματοδοτήσεις. Πιθανόν, το Apple TV ήταν μία εκπαιδευτική εμπειρία για τον Steve Jobs και την παρέα του και δε φαίνεται ότι θα επαναληφθεί κάτι τέτοιο.
Κρατώντας αυτό μπορούμε να ρίξουμε μια ματιά στα netbooks και τα ebook readers…
Σαν Μικρότερα Notebooks
Τα netbooks δημιουργήθηκαν για να είναι μικρά και απλά, τρέχουν Linux και έχουν φιλικό περιβάλλον για να μπορεί ο καθένας να τα χρησιμοποιήσει, κυρίως το κοινό που δεν έχει μεγάλη επαφή με τους υπολογιστές. Όμως, αντί να τυλίξουν το νέο αυτό κοινό, κατάφεραν να εισβάλλουν στην πραγματική αγορά των υπολογιστών! Τα Linux έφυγαν και τα netbooks μετατράπηκαν σε αυτά τα μικροσκοπικά, φθηνά περιορισμένης λειτουργικότητας Windows PCs.
Την περασμένη χρονιά αποτέλεσαν μια αγορά 40 εκατομμυρίων μονάδων, σύμφωνα με το DisplaySearch, όμως έγιναν φθηνότερα και η υπόλοιπη αγορά ήταν τόσο πιεσμένη που κανένας δεν έμεινε ευχαριστημένος. Οι διάφοροι που τα προμηθεύτηκαν μπορεί να είναι ικανοποιημένοι, αλλά η αγορά για την οποία σχεδιάστηκαν αρχικά τα netbooks βρίσκεται αρκετά μακριά και απομακρύνεται συνέχεια, αφού σε κάθε τεχνολογικό blog όλοι ρωτούν για τους επεξεργαστές και τα γραφικά τους, χωρίς να είναι αυτή η λειτουργία ενός netbook.
Το κοινό τους αποτελείται καθαρά από ‘’κολλημένους’’ και παρά το γεγονός ότι είναι μια αρκετά καλή αγορά, σίγουρα δεν ενδιαφέρει τον Steve Jobs.
Άνετο Στο Μάτι
Τώρα σχετικά με το Kindle, το οποίο θεωρείται το κορυφαίο ebook reader της αγορά, αλλά υπάρχουν ενστάσεις καθώς το μέσο που χρησιμοποιείται, το ηλεκτρονικό μελάνι (e-ink), έχει τους περιορισμούς του. Η λειτουργικότητα του για συγκεκριμένα είδη, όπως η προσομοίωση τυπωμένων λέξεων σε χαρτί, είναι εξαιρετική. Όμως, για βιβλία που έχουν δύσκολο/έντονο γραφικό περιβάλλον, π.χ. βιβλία μαγειρικής, παιδικά βιβλία, comics, το Kindle δεν μπορεί να αποδώσει καλά, καθώς το e-ink είναι αργό στην ανανέωση (refresh), είναι δύσκολο να αλλάξει το μέγεθος ακόμα και σε ασπρόμαυρες εικόνες και όταν το κάνει το αποτέλεσμα είναι τραγικό.
Αφού είδαμε τα μειονεκτήματα του e-ink, ας δούμε τον μαγικό αριθμό των 50 εκατομμυρίων μονάδων του Steve Ballmer. Από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας του Kindle έχουν πωληθεί περίπου 2.5 εκατομμύρια κομμάτια. Βέβαια, ο ακριβής αριθμός δεν είναι γνωστός καθώς η Amazon δεν έχει δώσει τα ακριβή στοιχεία. Όμως, σύμφωνα με το Forrester, η αναμενόμενη κίνηση τους για το 2010 θα είναι μόλις 6 εκατομμύρια κομμάτια. Σκεφτείτε ότι μόνο το τελευταίο τρίμηνο του 2009 πωλήθηκαν 21 εκατομμύρια iPod και 9 εκατομμύρια iPhone…
Από αυτό εδώ το άρθρο δεν κάνουμε promotion του iPod ή του iPhone, ούτε φυσικά τα προτείνουμε για εναλλακτικές συσκευές για διάβασμα, αλλά καλώς ή κακώς μάλλον υπάρχουν περισσότεροι από 2.5 εκατομμύρια χρήστες iPod ή iPhone που διαβάζουν βιβλία σε αυτές τις συσκευές.
Ρεύμα iPad;
Έχουμε λοιπόν αυτή τη νέα συσκευή, προσεκτικά σχεδιασμένη από μια εταιρία που έχει τη μοναδική ικανότητα να απευθύνεται σε νέες αγορές. Επίσης, έχουν κυκλοφορήσει ήδη δύο νέα προϊόντα που απέτυχαν στην προσέγγιση αυτών των αγορών (notebooks, ebook readers). Το iPad έχει αρκετά μειονεκτήματα, αλλά η ιστορία δείχνει ότι η Apple πάντα τα διορθώνει, όπως έγινε και με το πρώτο iPhone. Τώρα, όμως, κάθε έφηβος ζητάει ένα iPhone και αν πάλι δεν το αποκτήσει στρέφεται στο iPod Touch.
Θα μπορούσαμε να συζητάμε για ημέρες ολόκληρες σχετικά με το iPad, αλλά όσο και αν αυτό ευχαριστεί την Apple, ο κύριος στόχος της είναι να πουλήσει πέρα από το συνάφι μας. Δείτε πόσοι άνθρωποι που ξέρατε, κυρίως μεγαλύτερης ηλικίας, οι οποίοι δεν αγγίζαν υπολογιστή και τώρα τσεκάρουν τα email τους, διαβάζουν online εφημερίδες και παίζουν παιχνίδια σε iPod Touch. Αυτοί είναι οι μελλοντικοί χρήστες του iPad!
Ο Steve Jobs δεν ενδιαφέρεται για τα netbooks ή τα ebook readers. Παρόλα αυτά στοχεύει στο ίδιο κοινό που αυτά απέτυχαν, και ο χρόνος θα δείξει αν θα πετύχει. Μένει να δούμε αν θα υπάρξουν κι άλλοι πρόθυμοι να εισέλθουν στην αγορά των tablets. Έσεις τι λέτε; Θα αποτύχει;
Πηγή: Gizmodo.gr
Συζήτηση στο forum: Apple iPad unveiled
More from Apple
Ο Jony Ive αποχωρεί από την Apple!
Ο Jony Ive, ίσως ο διασημότερος product designer στον χώρο της τεχνολογίας και αδιαμφισβήτητα το διασημότερο στέλεχος της Apple μετά τους Steve Jobs και Tim Cook, ανακοίνωσε ότι αποχωρεί από την εταιρεία για να ιδρύσει το δικό του creative studio! Ο Jony Ive ξεκίνησε την καριέρα του …
Apple και Qualcomm τα βρήκαν με μεγάλο χαμένο… την Intel!
Πριν από μερικές ώρες βγήκε η είδηση ότι οι Apple και Qualcomm έλυσαν τις διαφορές τους και μάλιστα ανακοίνωσαν νέα συνεργασία. Αυτή η λύση, ωστόσο, είχε αλυσιδωτές αντιδράσεις στη βιομηχανία και η σημαντικότερη ήταν η σχεδόν άμεση ανακοίνωση της Intel πως ακυρώνει τα σχέδια της …
To AirPower “τρώει ΑΚΥΡΟ” από την Apple
Το περιμέναμε 1.5 χρόνο και τελικά... ακυρώθηκε! Το AirPower αποτελεί και επίσημα το 1ο προϊον που η Apple παρουσίασε επίσημα (το Σεπτέμβριο του 2017) και τελικά δεν κυκλοφόρησε ποτέ, καθώς όπως αποδείχτηκε ήταν πολύ δύσκολο να κατασκευαστεί. Όπως αναφέρει σε σχετική δήλωση …
Θα δούμε την Apple Card σύντομα στην Ελλάδα;
Ίσως η σημαντικότερη από τις ανακοινώσεις της Apple στην εκδήλωση της 25ης Μαρτίου να ήταν τελικά η δική της πιστωτική κάρτα Apple Card. Ιδιαίτερα αν επαληθευτεί η είδηση ότι η Goldman Sachs εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να επεκτείνει τη χρήση της σε όλο τον κόσμο. Ο …
Apple TV+: Αυτή είναι η απάντηση της Apple προς το Netflix
Οι φήμες των προηγούμενων μηνών επιβεβαιώθηκαν με τον καλύτερο τρόπο, με την Apple να κυρήσσει τον "πόλεμο" στα Netflix, Amazon Prime Video, Disney+ κλπ. με τη δική της υπηρεσία streaming: το Apple TV+! Η εταιρεία επιστράτευσε επί σκηνής πληθώρα διασημοτήτων από τον χώρο του …
1 Comment
[…] This post was mentioned on Twitter by iPhoneHellas, Loukas Sakkatos and iPhone Hellas, Ιωάννης Παπανα. Ιωάννης Παπανα said: RT @iphonehellas: Why the iPad Will Crush Netbooks and Ebook Readers: Ένα ενδιαφέρον άρθρο από το Gizmodo.gr* το… http://goo.gl/fb/Lhnz […]