iBooks στο νέο iPad. Το ηλεκτρονικό βιβλίο επιστρέφει


By
Posted on Thursday March 29th, 2012 / 13:32

Με την ευκαιρία της ευγενικής προσφοράς μερικών ηλεκτρονικών βιβλίων από τις Εκδόσεις Ψυχογιός, κάναμε μια αξιολόγηση της αναβαθμισμένης εφαρμογής iBooks στο νέο iPad και σας παρουσιάζουμε τις εντυπώσεις μας.

Με την εφαρμογή iBooks μπορείτε να περιηγηθείτε και να επιλέξετε το βιβλίο που επιθυμείτε ανάμεσα σε εκατοντάδες τίτλους, και να ξεκινήσετε το διάβασμα του μέσα σε μερικά δευτερόλεπτα. Η ανάγνωση μέσω του iBooks προσφέρει επιπλέον χαρακτηριστικά έναντι του έντυπου βιβλίου όπως επιλογή γραμματοσειρών, αναζήτηση λέξεων σε ολόκληρο το βιβλίο κ.α. ενώ φυσικά δεν λείπουν οι γνώριμες από το έντυπα βιβλία δυνατότητες υπογράμμισης κειμένου, εγγραφής σημειώσεων και χρησιμοποίησης σελιδοδεικτών.

Επιπλέον, μέσω του iBooks μπορείτε να απολαύσετε το βιβλίο σας χωρίς να το διαβάζετε (!), μέσω ηχητικής αφήγησης η οποία προσφέρεται και στα Ελληνικά για περιορισμένους, ωστόσο, τίτλους (audio books). Εσείς απλώς ρυθμίζετε την γλώσσα και την ταχύτητα της αφήγησης και στη συνέχεια απολαμβάνετε το audio book σας. Αξίζει να σημειωθεί ότι η λειτουργία αυτόματης ανάγνωσης (text to speech) υποστηρίζεται και στο iBooks και μάλιστα στα ελληνικά, μέσω της λειτουργίας VoiceOver του iOS και ενεργοποιείται μέσω του Settings – General – Accessibility.

Η αλήθεια είναι ότι τα προηγούμενα μοντέλα iPad υστερούσαν έναντι της τεχνολογίας e-ink, σε ότι αφορά την απεικόνιση κειμένου, ωστόσο με το νέο iPad τα δεδομένα αλλάζουν. Με το νέο iPad, η εμπειρία ανάγνωσης βιβλίων ανεβαίνει σε νέα επίπεδα λόγω της Retina οθόνης υψηλής ευκρίνειας. Όπως αναφέραμε και στο review μας:

Η διαφορά ανάμεσα στο iPad 2 και στην οθόνη του νέου iPad είναι πλέον εμφανής. Τα pixels της νέας Retina display είναι τόσα πολλά (264ppi) που σου δίνεται η εντύπωση πως τα κείμενα είναι τυπωμένα με μελάνι επάνω στην οθόνη του νέου iPad. Οι γραμματοσειρές είναι πεντακάθαρες και ευδιάκριτες.

Αφήνοντας στην άκρη τα βιβλία που περιέχουν αποκλειστικά κείμενο, οφείλουμε να ομολογήσουμε πως μεγαλύτερη  εντύπωση μας έκαναν τα εικονογραφημένα παιδικά βιβλία. Δοκιμάσαμε για παράδειγμα το βιβλίο «Ελληνικό Πάσχα» και το βιβλίο «Θ’ Αυγό», που είναι και επίκαιρα, και διαπιστώσαμε ότι η υψηλής ανάλυσης εικονογράφηση που έχουν φαίνεται πολύ πιο ζωντανή ακόμη κι από τα έντυπα βιβλία:

Ελληνικό Πάσχα iBook Εκδόσεις Ψυχογιός

Θ' αυγό iBook Εκδόσεις Ψυχογιός

Όσοι διαβάζετε στο κρεβάτι, τώρα μπορείτε χάρη στην επιλογή ρυθμίσεων που σας δίνει το iBooks να διαβάζετε ακόμη και στο απόλυτο σκοτάδι χωρίς να ενοχλείτε τον/την σύντροφό σας, ενεργοποιώντας το Night Theme. Με αυτό τον τρόπο μειώνεται στο ελάχιστο η εκπομπή φωτός από την οθόνη του iPad και δεν ενοχλείται ο διπλανός σας… για να μην αναφέρουμε πως η νέα σειρά CRIME των Εκδόσεων Ψυχογιός γίνεται ακόμη πιο ζωντανή στο (σχεδόν) απόλυτο σκοτάδι.

Κάθε πρωί η Κριστίν ξυπνά σε μια άγνωστη κρεβατοκάμαρα, δίπλα σ’ έναν άγνωστο άντρα. Στον καθρέφτη του μπάνιου βλέπει το πρόσωπο μιας μεσήλικης γυναίκας την οποία δεν αναγνωρίζει. Και κάθε πρωί, ο άντρας τής εξηγεί υπομονετικά ότι είναι ο Μπεν, ο άντρας της, ότι είναι σαράντα επτά ετών και ότι ένα ατύχημα πριν από πολύ καιρό της προκάλεσε μια περίεργη διαταραχή μνήμης. Αντί για αναμνήσεις, η Κριστίν έχει κάποιες φωτογραφίες, ένα πίνακα σημειώσεων στην κουζίνα κι ένα ημερολόγιο κρυμμένο σε μια ντουλάπα. Ξέρει την ύπαρξη του ημερολογίου γιατί της το θυμίζει κάθε μέρα ο Δρ. Νας, ένας νευρολόγος που ισχυρίζεται ότι την παρακολουθεί χωρίς να το γνωρίζει ο Μπεν. Καθώς η Κριστίν γεμίζει τις σελίδες του ημερολογίου με όσα της συμβαίνουν κάθε μέρα αλλά και με κάποιες αναλαμπές από το παρελθόν της, αρχίζει να συνειδητοποιεί ότι στη ζωή της υπάρχουν κάποια περίεργα κενά. Προσπαθώντας να κολλήσει τα σπασμένα κομμάτια και να βρει απαντήσεις, πλησιάζει όλο και πιο κοντά στην αλήθεια… μια αλήθεια που θα αποδειχτεί τρομακτική μα και θανάσιμη.

Ένα εξαιρετικό ψυχολογικό θρίλερ που θα κάνει τον αναγνώστη να αναρωτηθεί: υπάρχουν πράγματα στη ζωή που είναι καλύτερο να μη θυμάσαι; Ποιος είσαι αν δεν ξέρεις το παρελθόν σου; Πώς μπορείς να αγαπάς χωρίς μνήμη;

 

Άλλο ένα φθινόπωρο στην Αθήνα της οικονομικής κρίσης δίχως ούτε μια σταγόνα λυτρωτικής βροχής.
Ο καθηγητής συγκριτικής λογοτεχνίας Παύλος Μαρίνος κηδεύει τον παλιό μέντορά του, προσθέτει ένα ακόμα αγαπημένο φάντασμα στη συντροφιά των σκιών που τον ακολουθούν από τα πρώτα κιόλας χρόνια της ζωής του. Ο μόνος τρόπος για να αντιμετωπίσει τον πανικό της μοναξιάς είναι η δουλειά του, είναι οι λέξεις.
Ταυτόχρονα, η αστυνόμος Αλεξάνδρα Χατζή βρίσκεται σε αδιέξοδο· συλλέγει πτώματα ανήλικων κοριτσιών που κάποιος τα σκοτώνει με έναν πολύ ιδιαίτερο, πολύ ξεχωριστό τρόπο, με μια θανάσιμη χειρονομία όμοια με αντιγραφή από λογοτεχνικό έργο – ένα συγκεκριμένο, εμβληματικό λογοτεχνικό έργο. Ο καθηγητής και η αστυνόμος, με ένα δεσμό θανάτου να τους ενώνει παράδοξα, θα συνεργαστούν και θα αναζητήσουν στα αποσπάσματα, στα σχεδιάσματα, στα σκόρπια χαρτιά των συγγραφέων και των ποιητών την έξοδο από το δίχως τέρμα σκοτάδι της πόλης. Αυτό το φθινόπωρο της ατέλειωτης κρίσης, η Αθήνα γίνεται κήπος μαραμένων κοριτσιών και, στον ίσκιο τους, η εξιχνίαση εγκλημάτων ταυτίζεται με την πιο επίμονη μελέτη του θανάτου που, καμιά φορά, είναι όλη κι όλη η ανθρώπινη ζωή.

 

Στοκχόλμη, φθινόπωρο του 1985, προοίμιο ενός ατέλειωτου χειμώνα που θα σαρώσει τη Σουηδία. Ένας Αμερικανός δημοσιογράφος πέφτει από τoν δέκατο πέμπτο όροφο και με το θάνατό του ανοίγει τον ασκό του Αιόλου. Το θύμα έγραφε ένα βιβλίο για τη δράση της CIA στη Στοκχόλμη και για τη στρατολόγηση, κάποτε, ενός νεαρού στελέχους, ενός Σουηδού που έμελλε να σταδιοδρομήσει ως πράκτορας της CIA με το κωδικό όνομα «Προσκυνητής».

Σήμερα ο Προσκυνητής είναι ο πρωθυπουργός της Σουηδίας.
Ο μοναχικός αστυνομικός διευθυντής Γιούχανσον αναλαμβάνει την υπόθεση αγνοώντας το φαύλο σύστημα που θα κληθεί να αντιμετωπίσει. Οι μυστικές υπηρεσίες της χώρας βρίσκονται ήδη γύρω του επιχειρώντας να βραχυκυκλώσουν την έρευνα. Όταν η κοινωνική δυσαρέσκεια κατά του πρωθυπουργού παίρνει τη μορφή υπόγειων ζυμώσεων που απειλούν τη ζωή του, όλοι οι εμπλεκόμενοι γίνονται δυνητικοί συνωμότες.
Στοκχόλμη, 1986. Η δολοφονία του πρωθυπουργού της χώρας κινητοποιεί τις υπηρεσίες της κρατικής ασφάλειας, που θα αναλάβουν να φέρουν σε πέρας τη μεγαλύτερη αστυνομική έρευνα όλων των εποχών. Όπως και ο χειμώνας, η έρευνα δε θα τελειώσει ποτέ.
Ο Λέιφ Πέρσον, ένας από τους σημαντικότερους συγγραφείς αστυνομικής λογοτεχνίας παγκοσμίως, μας ξεναγεί στην κόλαση που κρύβεται πίσω από τον «σουηδικό παράδεισο», σε ένα σκοτεινό σύμπαν διαφθοράς, βίας, κυνισμού. Ένα αριστουργηματικό μυθιστόρημα, το πρώτο μέρος μιας επικής τριλογίας.

About -

Tags:




Comments are closed.